Alla inlägg under juli 2010

Av Jeanette ****s**** - 26 juli 2010 14:50

Idag fick jag för mig att jag skulle laga maten. Jag var så himla sugen på amerikanska pannkakor så det gjorde jag och det tog allt som allt knappt en timme att göra allt. Första pannkakan är på järnet och jag är så hungrig och så fortsätter det ända till fjärde pannkakan och sen ville jag inte ha mer. Tänkte för mig själv "vem vill ha pannkakor?! inte jag iaf." När middan sen var klar åt vi och Pellelias åt 2 st helt otroligt han äter inte alls mycket men pannkakor åt han ;) mormor, ja och mamma åt vars två sen orkade vi inte och vad de andra åt vet jag inte men jag ville inte ha pannkakor utan något annat. Menmen pannkakorna blev goda men vet inte om jag lär göra om det till så många personer som vi var ;)

Får se vad nästa midda blir! ;)

Av Jeanette ****s**** - 22 juli 2010 20:33

Har varit dålig på att skriva nu men här kommer allt som hänt :)
Jag slutade sommarskolan med ett IG och ett G men IG går jag till min SV lärare  när jag är tillbaka på skolan så ändrar han det till IG. :)

Varit barnvakt åt min syster medans hon och hennes kille gick till barnmorskan för att göra ett ultraljud (en bild kommer sen kanske).

Var hos doktorn och tog ett blodprov för att se vad jag är allergisk mot men det visade sig att det inte kom fram på resultatet så jag blev stucken av ingen orsak tycker jag, min doktor ringde mig för att berätta resultatet och jag blev både glad och ledsen för han sa att jag skulle komma tillbaka när han kommit tillbaka från semestern :(.


Var hemma hos min faster och fabror i Landskrona. kom dit vid 2 för vi skulle äta innan vi skulle ner till festivalen. Min faster bjöd mig och min mamma på SEX ON THE BEATCH, den var jätte god. Sen åt vi mat och jag och Elin tittade på tv samtidigt och hade kul. När klockan blev halv 9 gick vi ner till festivalen. Vi skulle ha lyssnat på Håkan Brink (tror det stavas så) men vi gick först till karusellerna och elin fick upp faster Lisa i Bengts men när dom sen kom ner stannade Lisa vid nästan varje hörn för att spy, dels för karusellen som bara gick runt men dels för spriten hon drack under kvällen. Sen började vi vandringen upp igen för att höra på Erik Grönwall men min fabror var för full för att komma in enligt vakten och han och min pappa började prata/bråka om det men det hela slutade med att jag sa att vi skiter i att lyssna och går hem till lisa igen, men ove tyckte att han kunde vänta ute medans vi gick in men det ville inte jag så vi gick hem till lisa och ove igen. Jag och elin klappade Bagheera medans mamma och pappa drack kaffe och lisa spydde och ove la sig i soffan eller så var han på balkongen. Åkte sen hem och var hemma halv 1 eller 1.

I tisdags kom lisa och ove hit och åt middag. Ove ville ha köttfärslimpa så det hade vi. halv 7 går vi upp till grytan för att titta på kul i juli. det var jätte kul och medans vi står där kommer Jenny min kusin och lisas och oves dotter med Benjamin som är hennes son. Vi pratade lite och hon visade var dem satt men vi ville vara i skuggan för det var så varmt. När det sen var slut gick vi hem igen och Lisa och ove körde hem.

Min systers dotter Emilia kom i söndags mina föräldrar och min lilla syrra Elin hämtade henne hemma i Ystad så hon slapp ta tåget till HBG. Jag följde inte med för det orkade jag inte mådde inte så bra.

Emilia och jag var nere i stan idag först visade jag henne den nya Pistachia affären och sen gick vi till gyldfynd och tittade. Efter det gick vi hem till min mormor och hennes gammlemormor och fikade. Klockan 1 hämtade vi Elias min kusin som jag passade idag och gick hem igen till mormor för att hjälpa henne med att byta gardiner. När det var klart köpte vi en glass gick hem och gjorde milkshake sen hömtade min pappa oss ock körde upp på framtid där jag köppte en ljusstake och emilia köpte en tavla eller ja hon fick den av sin mormor. Min snälla mamma :) sen åkte vi hem och beställde mat och alla tog kebabtallrik :)


Nu är emilia och elin nog påväg hem efter ett kvällsdopp hemma hos elias och moster. Ska in i duschen nu snabbt och sen ska vi kolla på New Moon alla tre.

Ovido - Quiz & Flashcards