Alla inlägg under augusti 2010

Av Jeanette ****s**** - 22 augusti 2010 13:50

Nu är snart mitt SOMMARLOV slut, :(

Det ska bli kul att komma tillbaka till skolan & träffa alla kompisar igen men samtidigt är det väldigt tråkigt för jag har itne haft så många dagar som jag bara kan slappa menmen jag har haft kul.

 

Mitt Sommarlov har jag spenderat lite överallt ;)

 

Började med sommarskola, Min faster dog så det blev begravning :(, Skolan igen, var på Landskronakarnevalen med min faster & farbror först hem till dom för att äta & ta det lungt och sen ner till karnevalen.

Var i Ängelholm men Kent, Malin, Elin, Albin och Emilia på tågmuseét och sen åt vi på Haket i HBG.

     Klippte mig ganska kort åkte sen hem till Linda i Ystad där s.Emilia hämtade mig på stationen och sen gick vi till hennes skola & spelade basket & hon visade mig vilket håll hon går till & från skolan. Var där från Onsda-Freda.

På Fredagen var jag barnvakt & sen städade jag.

På lördagen åkte jag till Malin i Eslöv tsm med lillsyrran Elin & vi var där en vecka. Den 14 Augusti fyllde Malin och Albin år så det blev mycket bakande & handlande under veckan, på ondan-fredan såg vi de tre första filmerna med Johan Falk :) På lördagen blev det kalas och de flesta gästerna kom när det började kl.14.00 och vi hade det jätte kul. Pappa, Mamma, Ja & Elin körde hem vid 9 halv 10 var hemma vid 11 tiden & det regnade som bara den så min kjol, linne och strumpor var jätte blöta så det var bara till att byta till pyjamasen.

På söndagen gjorde vi inget. Vilket var jätte skönt

Har varit hemma hos min faster några gånger & haft det kul.

Var på HBG festivalen alla dagarna, hade det kul, träffade min kusin & hennes kille & deras son på 8-9 månader så det var jätte kul.

Varit & shoppat med familjen lite olika dagar.

I går var hela familjen nere i Ystad för pappa skulle hjälpa Lindas kille med trädgården så vi tjejer gick nere på stan från 11-16 och hade det kul, vi kollade på kläder men det blev inget & sen fikade vi, Linda körde oss lite runt Ystad för att visa Elin och Mamma lite ( Hon hade redan visat mig när jag var där nere) kom sen till Olssons Basar där det blev lite handlat men inte kläder ;) körde sen till Willys för att handla, körde hem igen & grillade, vid 9 tiden åkte vi hem igen & var hemma vid halv 11 jätte trötta var vi alla men det var nog bara ja som sov i bilen som vanligt ;)

Var hos mina grannar i deras stuga. Dom bjöd på fika & grillat, efter det blev det glass & chips, körde ut tidigt & kör hem sent men vi hade jätte kul.

Haft gårdsfest med alla som bor här, ska ha nån form av "fest " när alla som ska flytta in har gjort det.

Det låter inte som mycket men vi gjorde mycket mer som jag inte kommer ihåg men sommaren har gått fort och det är lite synd men det är snart jullov :) 

Av Jeanette ****s**** - 1 augusti 2010 21:56

Mamma väckte mig halv 11 men jag var så trött och ville inte gå upp men eftersom vi skulle iväg var det bara till att gå upp, starta vattenkokaren, ta på sig och sen sätta sig och dricka citronteé :)

Första stopp blev Trampolin där syrran skulle kolla på skor men det blev inga sen körde vi till Engelbrektsboden?! där hon köpte en jacka och ja en tröja.  

Nästa stopp blev Siba där mamma skulle ha tandborstar men det blev mer ;) pappa beställde en mobil tror ja det blev(är inte helt säker) syrran ett spel till wii och jag fick en KAMERA!! :)    en Olympus X-940.

Efter det åkte vi till Ikea för att handla och äta. Jag och pappa tog varsen mellan köttbullar med potatis medans mamma och elin tog kyckling med kyftpotatis. Jag åt nästan upp allt det var bara en potatis och fem köttbullar som pappa fick ta och sen det sista från mamma. Jag går och hämta mer dricka för mamma och elin ville ha mer. Sen går vi för att se om mammas skåp är där för hon vill ha ett nytt skåp till badrummet, men det fanns inte så vi gick vidare. Mamma och pappa tittade på nya tallrikar men först blev det inget utan vi gick en bit och vi pratar om det under tiden så däger pappa att vi tar dom så jag och elin gick dit   och tog 12 st.

Efter Ikea åkte vi till maxi men jag och elin satt kvar i bilen så länge och sen körde vi hem.

Hemma börjar jag att kolla på min kamera och sätta i batteriet och minneskortet som vi köpte som är på 8 GB medans elin sätter igång med sitt Wii spel. Medans kameran laddade spelade jag syrrans spel lite och sen satte jag mig för att kolla på O-T-H. Åt sen kvällsmat och efter det höll jag på med kameran, test fotade lite och sen förde jag över bilderna för att kunna uppdatera bloggen lite ju ;)

Nu ska jag sätta mig och kolla på tv lite och sen lägga mig kanske ;)


XoXo Nettan

Ovido - Quiz & Flashcards