Alla inlägg under oktober 2015

Av Jeanette ****s**** - 25 oktober 2015 10:59

Jobbade i veckan & tränade så det blev inte så mycket gjort då men i fredags var jag ledig så jag sov länge haha nästan till halv 9 iaf, gjorde frukost till mig själv & sen började jag sortera i mitt rum vad som ska sparas & vad som ska slängas & vad som ska ner i förrådet. Vid 1 kom J hem :) men jag var inte klar så jag fortsatte medans han gjorde det han gjorde ;) lite fredagsmys på kvällen blev det till två filmer innan sängen.
I går hade vi en slappedag trodde vi, vi åt frukost & satte oss sen i soffan för att kolla på film & prata lite framtidsplaner inför julen & lite sånt. Vid halv 6 fick han meddelande ifrån klubben om en spontanträff kl6 om man ville komma så det var bara på med kläder & ut för sista gången med den röda men det var trevligt vi stod ute i typ en timme & frös som bara den innan det blev att vi körde till en annan i klubben för att kolla på hans bil mdn det slutade med att vi satt där inne & drack kaffe, några drack öl & pratade & hade det trevligt. Vid 9 halv 10 körde vi hem till L för att grabbarna fick för sig att försöka hjälpa honom med bilen så den fungerade så vi kunde ut & köra lite, vr ju snällt av dom. Väl där så sitter vi kvinnor inne & dricker kaffe (eller ja jag drack saft) & snackar en massa skit. Strax efter 11 blir bilen klar så vi kör en runda då, slutar med att vi stannar på pizzerian vid halv 1 för att äta för vi var alla hungriga (men som jag sa till J jag hade nöjt mig med en säng haha). Sen var vi inte hemma förrens 3 i natt men vi hade det jätte trevligt & vi ska göra det fler gånger fast då ska man få veta det lite tidigare haha... Tänkte att vi då kunde sova länge idag för att J ska bara på möte kl2 så vi hade inget inbokat, yes tänkte jag sovmorgon ja eller hur e man van vid att sova några timmar så vaknar man tidigt. Vaknade vid halv 7 men lyckades med att somna om i Js famn som vanligt & vaknade till vid 9 men eftersom han sov (trodde jag) så tänkte jag försöka somna om men det gick ju inte, ingen frukost hemma så det blir en runda till affären så fort J e klar med sina papper & sånt inför mötet i eftermiddag, men för en gång skull så e jag klar innan honom haha ?

Av Jeanette ****s**** - 11 oktober 2015 21:10

Hela helgen har gått fort som bara den, i fredags var vi hos goda vänner på kaffe & fika men slutade med även middag då killarna började spela spel & jag & T satt i köket & pratade, var hemma vid 1 på natten för att lägga sig direkt. I lördags sov vi länge för en gång skull men J skulle köra ss rundorna med en kollega ifrån klubben så vi skulle möta han halv 7 & innan dess handlade vi en massa mat ;) åt & sen direkt dit. Körde rundorna & jag förde anteckningar & gjorde ett bra jobb med tanke på att vi körde i skogen, sen in en runda till vännerna men var hemma halv 12 så det var tidigare men ändå sent ;) idag så var vi barnvakter till gulliga Linnea hon kom kl9. J skulle på möte så jag blev själv med henne några timmar innan han kom igen :) halv 4 kom Anita & J gjorde mat (en av mina favvisar av J's mat, baconsås med pasta) vid 6 tiden åkte Linnea & Anita hem. Så det blev soffhäng & fortfarande soffhäng men blir snart sängen då det är jobbedag imon :)

Av Jeanette ****s**** - 6 oktober 2015 15:04

I lördags var jag & J ute & körde för att fixa present & blomma till mami. När vi kom hem så packade jag in tavlorna & sen gjorde vi tillsammans mat vilket alltid är kul. Efter maten blev det soffhänd, vilopaus för honom då vi sen hade mörkerrally typ med bmw-klubben & det var jättekul att träffa alla igen. Blev en sen kväll då vi inte var hemma förrens närmare 11 halv 12 så det blev sängen direkt.
På söndan så körde han mig till Öa för kag skulle ta bussen ner till HBG för att fira mami som fyllt år, J skulle följt med men sen blev det möte med Rallyklubben & sen skulle han jobba menmen det får bli nästa gång. Åkte hem igår eftermidda men ska ner igen en hel vecka & umgås med mami <3 J hämtade mig i Markaryd & när vi kom hem blev det rester & filmmys innan sängen.

Ett jobbpass senare & jag ligger i soffan & kollar på tv. Ska träna ikväll tänkte jag enbart så att kvällen kan gå fortare då J inte kommer hem förrens i morron kväll då han har en lång körning idag. Menmen får gosa med hans täcke inatt som vanligt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards