Alla inlägg under oktober 2011

Av Jeanette ****s**** - 29 oktober 2011 18:13

Idag blir jag väckt av att pappsen vänder på persiennerna i rummet så han kan se ordentligt när han absolut måste kolla datan när man sover. 


Idag är det annars en slappedag. Var med mamma och handlade och sen gjorde jag och Elin middag till oss, hon tog grönsakerna och jag köttet. 


Efter middan spelade vi monopol och hade det jätte roligt. Ikväll blir det kanske film annars så fortsätter jag och lillsyrran spelkvällen :)


En bok som jag håller på att läsa är "Mörkrädd" och den är jättebra men otroligt läskig. Jag är i mitten på boken typ och har nu bestämt mig för att det får bli en bok som man bara läser på dagen. Men den är jättebra och den handlar om att möta sin rädsla.


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 27 oktober 2011 20:56

och vad säger man om det, hm har ni träffat dom? ;)Var med syrran, ronja och mormor på framtid hos mamma en runda och tittade lite och hittade en massa saker, bl.a en stol som jag tyckte var jätte häftig men vad ska jag med den till? Ronja har redan men jaja den finns väl om några år annars känner jag en tjej som har en sån stol så då kanske jag kan köpa hennes när hon ska sälja den så får den stå i källaren :) Inatt ska jag sova hemma hos syrran och bebben och det är ju alltid trevligt?! haha nää men med syrran är det alltid skoj :) älskar digNu ska jag ringa till min mamma och sen titta på criminal minds :) Shemar here I come ;)*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 26 oktober 2011 17:29

Idag var jag med mamma en runda på stan och hade det mysigt....

Var på DocMorris och det tog en evighet kändes det som innan man kom ut igen. Bort till Alffo och sen in till H. Inom konsum innan man gick hem, väl hemma satte jag mig i sängen med en bra bok. Man hinner läsa en jäkla massa böcker när ens data inte funkar... Det dumma just nu är att bara genom att se mina böcker vet jag precis vad dom handlar om, borde köpa lite nya :)


Det får bli lite bloggtorka nu några dagar, kan inte alltid ta syrrans data ;) 


Tills vi hörs igen...


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2011 22:17

Idag var grannarna här på en försenad studentmidda, men ja så går dt när man har mycket att göra. Men bättre sent än aldrig. Jag och Elin fick vars en present och mamma och pappa fick en blomma. Syrran och bus var med och hon stod i centrum för allas uppmärksamhet :) när dt blev dags för tårta och kaka skulle bus ha allt och inget ;) även våra andras :D


Vi hade lördagsmys framför tvn, vi tittade på fångarna på fortet och jag tycker att helt fel lag vann men ja dom skänkte pengarna till ett bra ställe dt e ju alltid bra. Tänkte se en film efteråt men mamma e trött så dt får bli nästa helg :)


Den 15 GÄLLER DET ! ! ! !


Ja men nu ska ja titta klart på filmen :)


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 19 oktober 2011 17:41

Denna familj inte vet om ;)

Sista dagen/natten på dårhuset och det känns skit skönt faktist, sorry Malin men jag vet fan inte hur du pallar,  stort beröm ska du ha för det hade nog inte mångat klarat av.


Men nu till roligare nyheter. Jag och Malin gick tillsammans med Ronja till Barnenshus, eller ja vi gick in om Maxi först och köpte korv på vägen annars hade vi nog dött av hunger ;) och sen raka vägen ut till barnens hus där vi gick i varje gång och jag hittade jätte roliga saker som man kan köpa till bus :) 

Vi köpte en lära-gå-bil i Nalle Puh som är jätte fin och efter många om och men köpte vi den, vi delade på summan för det ville vi eller ja ville det :) men skit i det för bilen köpte vi och bus älskar den :) och det räcker... sen att hennes äldre syskon tycker att dom oxå ska leka med den hör inte hit. Det första brossan sa var ; "har inte jag haft en sån?" och efter ett nej blev han sur och ville hålla på med Ronjas men MAMA sa att det är Ronja och bara hon får leka med den. Får väll se hur länge det håller... Men fan ta dom två och dom leker med den för då får dom köpa en ny, för bara för att lillasyrran får nått nytt och inte dom betyder inte det att allt hennes även är deras! 

Vi tog många bilder på henne när hon leker men den och medans MaMa öppnar den vilket Ronja inte tyckte var roligt alls för hon ville ha den så hon skrek och hade sig men det är tur för då vet man att ingen annan kommer röra den :) 


Idag kom ett väldigt efterlängtat paket.... Sims 3 husdjur och det är faktist kul att spela nu när man har mycket fritid att göra av med :)


Gjort en väldigt fin sak till mig och lillsyrran och det ska bli jätte roligt :)



Nu får jag väl återvända till dårhuset (som jag är rätt säker på att folk rymmer från) en stund till och hjälpa syrran med bus :) 


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 18 oktober 2011 13:32

Haha är hos min älskade storasyster och hennes dotter (mannen och jävlungarna är ju oxå här... glömt någon? just det ja hundfan e här oxå ;) ) haha nää men skämt åsido så har det varit en lugn förmidda.. kanske för att det bara varit jag, Malin, Ronja och Kent hemma men ja lite vila måste man ha :)

Emilia kom precis hem från dagis så nu e det bara A som ska komma hem.

Jag och Malin hade tänkt promenera ner till BVC men då börjar det regna, skit oxå så vi får ta bussen men det gör inget för då kommer man dit och hem fortare.

Var precis inne och kolla på CDON och blev så jävla glad, mitt och lillsyrrans paket håller på att packas så förhoppningsvis kommer den på TORSDA!

Såå det blir mest en massa slappe dagar eller ja en massa blir det inte ska ju hem i morron :)


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 15 oktober 2011 16:12

Skrev ju att min data funkade men ja, jag ropade hej förtidigt för nu funkar den inte. Blir så himla trött på den men när den väl funkar är den helt perfekt ;)


Kom på en väldigt passande låt;


Jag hade en gång en båt - Jag hade en gång en data

Med segel och ruff och köl - Som funka när den bara vill

Men det var för länge sen, så länge sen - Men jag kommer inte ihåg sist du                                                         funkade bra

Svara mig du, var är den nu? - Svara mig du! Vad fan hände?

Jag bara undrar, var är den nu? - Jag bara undrar vad fan hände nu?


Väldigt passande eller vad säger du? :)


Nu ska jag sätta mig och kolla pandas hemsida och sen tänker jag spela ps i väntan på julen ;) nää datan


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 14 oktober 2011 20:35

Min data funkar igen :) Har varit utan data nu i ja minst två veckor och det har inte varit så himla roligt... Men jag har gjort en massa annat.


Sist jag skrev fyllde min mamma år och blev firad tre gånger :) Kommer lite bilder kanske en film sen.


Ronja växer som fan och är ja helt enkelt Ronja ;) 


Jag har varit på stan med mamma och vi hade som alltid jätte trevligt :)


Var på biblan men Elin och sen bjöd jag på fika som tack :)


Var runt överallt igår med Malin, Ronja och Elin och vi hade det jätte roligt :)


Nu tänkte jag ta vara på den tid jag har på datan för man vet aldrig när den bestämmer sig för att sova i flera dagar :(


*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards