Alla inlägg under juni 2014

Av Jeanette ****s**** - 27 juni 2014 12:00

Jag bloggade, har helt enkelt inte haft tid. Det har varit mycket med skolan, jobb, vänner och familjen så tiden den har bara gått. Sist jag skrev var i december och då hade jag nästan precis börjat i skolan och nu har jag tio veckor kvar för jag tror att jag väljer att vara kock i skola och förskola istället för på restaurang, kan ju parera mina utbildningar :)

I november när skolan började var vi 15 st. i december hade två hoppat av, i januari hoppade ytterligare 2 av och när vi valde inriktning blev vi uppdelade i olika grupper så numera består min grupp utav fyra personer haha. Vi har en väldigt bra relation med varandra lite mer med en än andra mest för att sammarbetet fungerar bättre med henne. 

Jag trodde inte att det skulle vara så svårt för i början var det inte det men i och med att jag valde steg 3 så blev det lite svårare, ska komponera en bröllopsmeny för 70 personer och det måste vara lite avanserad matlagning och även mat till en restaurang. Vi har gott om tid men läraren ville ha in ett utkast idag vilket innebar att jag satt uppe i natt till 5 för att skriva klart bröllopsmenyn och den är inte klar än måste räkna ut priset men det går fort. 

Men nu till nått roligt :) Ska träffa sis idag för första gången på typ två - tre månader har saknat henne så mkt men vi pratar mer eller mindre varje dag (som tur e). 


Saknaden är precis lika stor om inte större för varje dag som går, tur att man har filmer och bilder <3 tänker mest på allt nytt som händer och kommer till att hända som hon går miste om, vilket gör att man ångrar lite att man inte tänkte på vissa saker innan så hon kunde fått veta. Men som R brukar säga "hon sitter uppe i himlen och tittar på oss så därför måste vi vara snälla och glada för annars blir hon ledsen"



Ovido - Quiz & Flashcards