Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette ****s**** - 27 januari 2013 18:34

Tittade precis ut genom fönstret (eller ja det råkade bli så när jag skulle till köket) och fick då se att vintern slagit till igen. Världens snökaos e det ute... En massa folk som halvspringer för att komma in under skydd och bilar som kör som vanligt, bussarna är värst då dom kör som vanligt. Men det är slutet på Januari och vi ska inte ha vinter nu, jag har inget emot snön jag älskar den och hade det inte varit för att ja inte orkar så hade jag varit ute nu. Hade velat göra snögubbe och änglar ja allt som har med snö att göra men det hade sett lite konstigt ut om jag hade gjort det själv, får hålla mig tills i morron då Ronja kommer och E för den delen så kan jag göra det med dom :D 


Ser kanske inte så knäppt ut att jag ligger i snön och gör en ängel, kan du gå dit där A-Lagarna håller till så passar jag in perfekt haha


Nää ut på balkongen nu för att se om jag kan få några perfa biler på snön (kanske någon krock haha)

Av Jeanette ****s**** - 27 januari 2013 16:15

Herregud vad tiden den går fort... Och snart är det Februari och en massa saker på G då :D


Brossan har fyllt år, men har inte hunnit bli firad då tiden krockar hela tiden. Får väl bjuda in han på middag och tårta :D 


Det märks att skolan/jobb har kommit igång på riktigt nu då man mer eller mindre har nått att göra alltid. Men ska inte klaga för jag har det roligt även om..... jaja nu till roligare saker


Var barnvakt i morse men eftersom lördagskvällen blev otrolig sen så nöjde han sig med att spela en stund med Elin så jag kunde sova lite till :) och sen blev det full rulle... 


I morgon blir det precis lika rörigt. Upp tidigt för att gå till mormor (som ligger på sjukhuset) innan man ska hämta upp E på skolan, hem och se till så han får mat och är ombytt tills moster kommer och hämtar honom, under tiden är även Ronja här. Vilket är roligt för E låter henne vara med och spela :D så att passa dom två är inga problem alls. När kvällen sen kommer så är man helt utslagen :P


En massa planer har man och förhoppningsvis går det vägen, annars så vet jag inte... haha låter nått...



Nu tänker jag sätta mig och kolla på lite serier för jag orkar inte städa som jag skulle ha gjort men om det ligger i högar på bordet så ser det väl inte ut som jag har haft en orkan här eller ?! 



Av Jeanette ****s**** - 11 januari 2013 22:01

Veckan har gått hur fort som helst. Känns som om det precis var måndag, men det är väl bra? :P 

Varit barnvakt som vanligt, alltid lika roligt. I onsdags var även Ronja här och nu går det bara undan med henne, hennes mun går i ett hela tiden. När hon sen inte har nått att säga just då för hon kanske tänker vad vet jag men iaf. så gör hon ett sånt oehört störande ljud men hon är så himla gullig när hon härmar en så det blir bra igen ;)


Hjälp den gamle en massa och i morron ska jag ut till en annan och hjälpa henne (tack o lov att vi ska packa ner och inte upp) men en runda ner om affären så blir det bra haha.



Datorn har börjat krångla nu igen, den lär väl lägga av helt och hållet snart men förhoppningsviv inte innan jag hinner fixa min bilder och sånt. 

Men tekniken måste hata mig eller nått. Gick ifrån min data för att den inte funkade (papi fixar) och gick in på syrrans data och den bara poff så var den kaput.... måste vara tekniken det är fel på?? eller hur haha



Nää lite fredagsmys nu det blir vuxenpoäng ;)

Av Jeanette ****s**** - 7 januari 2013 17:19

Ett tag sen nu.. Men Julen har kommit och gått :) älskar julen den är helt klart det bästa på hela året.

Alla syskon var hemma så det var full rulle hela dagen. Men det var roligt. Ronja var tomtenisse haha och hon hade jätte roligt. Har tre klipp med henne varav två är när hon delar ut. Hon tyckte det var roligt och vi andra hade roligt åt henne för Elin läste vem det var till och sa till henne "ge den till mobro", hon tar paketet och går till honom och säger "stooor paket!" haha och "tungt paket" "litet paket" så det var jätte roligare att lyssna på henne än att öppna :D papi frågade om inte hon fått nått men hon brydde inte sig för "jag dela" haha så Julen var jätte roligt.


Sen tog vi det lugnt den 25 eller ja någerlunda lugnt iaf. 


Den 26 fyllde jag år. Och nästan alla kom :P min moster och lille M kom så det var ju roligt. Men de flesta var sjuka. L och E var dåliga redan vid jul (om jag inte minns fel) och sen blev Elin dålig lagom tills jag fyllde år. Mami började bli bättre så det var ju ett plus. 


Dagen efter vaknade jag med världens huvudvärk och förkylning så även jag blev drabbad :( vilket slutade med att man bara tog det lugnt och gjorde så lite som möjligt.


Den 30 fyllde syrran år men eftersom alla var dåliga då så blev det aldrig något :( Och allt är L och E´s fel för dom kom hit sjuka :P haha nä man hade väl blivit sjuk ändå. 


Nyår spenderades hemma helt själva för en gång skull. VI tog det lugnt och åt en massa skräp och drack bubbel :P hade det helt enkelt skönt även om man saknade några... Men ja det var riktigt skönt eftersom alla var dåliga och man orkade inte göra nått. Vi tittade på en film efter en annan i väntan på att klockan skulle bli 12. Vilket den sista timmen varade jääte läängee, kändes som om tiden den kröp fram för att retas. 


Men allt som allt har det varit jätte lugnt och skönt med en massa ledighet men nu blir det tillbaka till verkligheten och köra igång med allt igen.



Ovido - Quiz & Flashcards