Alla inlägg under juli 2018

Av Jeanette ****s**** - 24 juli 2018 20:05

Varit hemma några dagar och det är lite trist saknar folket nere på Österlen vi hade det så trevligt. Menmen blir kanske en flytt neråt om man har tur ;)
Vi hann med en hel del två gånger var vi på bo Ohlsson, marknad och släktmys och dagarna flög förbi.
Hemma har vi tagit det lugnt var nere i Skarap där även Grönö gänget var medbjudna blev en tripp ner till stranden och sen grillning på privat tomt med brandsläckare tillgänglig. Blev beslutat att jag och Lukas skulle få följa med på en tripp till Ullared så tänkte kolla på en bikini till mig och en lastbil till lukas ev som han kan få i present. Annars bara saker till kalaset.
Annars har vi fixat gästrummet önskar nu bara vi kan göra det bra i garderob och skåp men svårt själv och J tar barnen så får nog bli att vi frågar upp någon som kan stanna några dagar. På vinden behöver vi oxå fixa men då det är så stort så är det ingen brådska. Ska bara be J hämta mina målarböcker och pennor så ska jag äntligen börja på Olivias bok. Man får passa på innan man börjar jobba och båda barnen sover tidigt har dessutom några bilder hemma på Olivia som jag kan använda mig av tänkte även be svärmor kolla igenom och plocka ut några bilder på J.
Nu blir det kväll och prata om nästa tripp neråt.

Av Jeanette ****s**** - 16 juli 2018 21:36

Idag var vi iväg och handlade lite. Lite kläder på rean och lite mat. Bo ohlsson är ju en perfekt affär som har allt möjligt.

Var hemma hos faster, farbror och Barnens kusiner en runda innan vi gick tillbaka till farmor. Blev bestämt att jag J och Lukas skulle åka till affären och handla så Olivia ville vara kvar hos farmor och trassel. Men hon tyckte vi tog för lång tid på oss så hon gick ut och ropade "mamma kom hem" vilket vi fick höra när vi kom hem. Hade varit mysigt att veta att hon kallade på mig men det var inte till mig då hon är pappas tös helt o hållet. Som har vänt på det hela mamma är J och jag är pappa men jaja iaf en hel mening i från denna damen iaf. Lukas började igår kväll till fotbollen att ta först 3 steg helt själv för att sen ta 7 steg. Snart släpper det

Av Jeanette ****s**** - 16 juli 2018 21:30

Den 14 firade vi J som blev hela 30 år. Ungarna hade nya fina kläder på sig och var så gulliga och vi fick till en generationsbild som blev lite si så där men ändå helt perfekt haha

Av Jeanette ****s**** - 12 juli 2018 19:48

I lördags var vi på utflykt med våra vänner. Lite roligare nu när dom är 2 så blir det mer som par/familje tid och jag är nu inte längre yngst i gruppen :) tanken var att bada men verkade vara lite halv kast väder så J fick en annan idé och då var Linn snabb med att tacka ja till ett ställe hon aldrig varit på så det blev en tripp till high chaparral :)
Åkte tåget med båda barnen och åt lite mat i Mexico ;)
Ett ställe man kan åka till fler gånger inte iår men längre fram absolut

Ovido - Quiz & Flashcards