Alla inlägg under februari 2012

Av Jeanette ****s**** - 28 februari 2012 21:22

Idag har man jobbat ännu en gång :) Det är så roligt att komma ut och nu har ju dom flesta vant sig vid att jag är där och är inte lika blyga utan vågar prata med mig.. Ska jobba igen i morron och kanske även på Torsda vi får se.

Idag slutade jag lite tidigare än idag så jag kunde leka med Ronja en runda när jag kom hem, även om det inte var länge eftersom hon inte orkade, hon e fortfarande sjuk :(

Vi fikade idag :) på lite olika bullar... Innan det var dags för syrran och bus att åka hem.

Nu ska jag faktist lägga mig är skit trött så ni får ha en bra kväll :)


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 27 februari 2012 20:42

Idag jobbade jag :D 

hehe Al-Maarif behövde en vikarie så dom ringde mig :) så jag jobbade mellan 9 - 13.30 och ska jobba samma tid i morron och sen får vi se om det blir fler dagar denna vecka... Och det var helt otroligt, hade helt glömt bort hur det är att vara ute ibland så små barn. Sist jag var ute var jag på en skola men det är roligt att vara tillbaka på förskolan ibland de små barnen igen.

När jag kom hem hade jag både lillkussen med och Malin. Lite lek med bus innan hon blev dålig igen och ville vara hos mormor. Men ja hon e så gullig iaf. så det gjorde inte så mkt, jag fick lite fritt :P

Vi ska ha henne igen i morron men då e jag borta en hel del ju men ja jag ser henne när jag kommer hem :)


Fick åka med pappa när vi skulle lämna Malin och bus (M hade varit på möte) och när vi kommer hem och ska parkera står där en idiot framför porten så vi kommer inte in och istället för att flytta sig så står han kvar och menar på att "ja men där kommer en bil där uppe" men hallå vi ska in så flytta på dig B-fan. Herregud vilka idioter det finns bakom ratten :P


Nää nu ska jag ut och beklaga mig hos mami :P


http://lindassmycken.storedo.com/

http://aldrigvila.se/


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 26 februari 2012 21:07

Idag var lillkussen här en stund för K skulle iväg en runda. Det var roligt att se henne det var länge sen nu och hon har blivit stor.. snart dax för henne att föda :)


Fick handla åt mormor idag för hon känner sig inte helt hundra, så vi får se vad doktorn säger i morron för tycker hon att mormor inte är bättre så blir det sjukstugan nästa :P Fick även sortera ut lite i kylen så jag får nog gå dit en dag och kolla igen frys och skåp och rensa ut allt skit :P


Idag gjorde jag klart uppg. och skickade in dom :) hehe inte en dag förtidigt... 

I morron ska jag ner till lärcentrum och kolla så allt stämmer med mina betyg och sånt. Mami och bus hänger med så det blir en liten tripp i stan typ. Blir nog bara direkt dit och sen hem eftersom mami inte är helt bra och bus lär väl somna i vagnen men på väg hem isf. jag hade tänkt att hon skulle få gå en runda och känner jag henne rätt (vilket jag nog gör) så lär hon vilja gå :)


Nä nu ska jag kolla lägenheter :)


Ha en bra kväll !


http://lindassmycken.storedo.com/


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 25 februari 2012 21:45

Idag var jag med mami hos doktorn, vi hade tid men ja den tiden kunde man ju inte rätta sig efter men mami kom in och fick pencilin iaf så det var ju bra typ. Inom och shoppade lite innan vi gick hem där jag gjorde middag :P


Lite slapp framför datan en stund blev det och sen lite spel innan det blev dags för GLADIATORERNA ! och jag trodde faktist att jag skulle göra som jag brukar (heja på gladiatorerna) men jag hejjade faktist på en av utmanarna mest för att han var grymt bra, han lekte med gladiatorerna och ALLA satt och skrattade :) vilket innebar att när han sen inte kom först i mål blev man lite sur men ja han var duktig :) 


Har hittat några favvisar bland låtarna som spelas väldigt ofta och hade jag bara haft hemma bio anlägningen inkopplad till datan så hade jag spelat på full volym med en massa bas, mest för att reta grannen här hemma hade nog inte gjort nått och förhoppningsvis hade grannen lärt sig något men det är väl bara önsketänkande?! Jag kan inte riktigt tänka mig hur man som mamma väljer att åka till sin nuvarande kille och lämna sin 14 åriga dotter hemma så hon kan gör vad fan som helst... Varrannan helg har hon fest och det gör väl inget men när klockan börjar närma sig 5 på morgonen kan man ju tycka att hon kunde tänka längre än vad näsfan räcker, bara för att inte hon behöver gå upp tidigt innebär det inte att vi andra inte iheller behöver det. Men ja man kan inte få allt och de flesta grannar här är rätt så sura på den familjen så lite till och dom lär nog få flytta.. Här i huset är vi rätt så taighta, det blir lite olika saker som man går på, halloween fest, gårdsfest och lite middagsbjudningar + att vi är inte så många som bor här i huset så man blir "vän" med alla och hälsar när man ses och lite sånt men inte med denna familjen. Men jaja lite till så blir det nog "borta" sen :P


Mina uppg. som jag skulle göra har jag börjat på så i morron behöver jag bara skriva in på datan, ett litet steg på vägen ;) 


Som ni kan se har jag två länkar här idag. Den första är till en smyckessida som ni borde kolla in :) där finns allt möjligt till en liten summa och det bästa med det är att man även kan komma med egna önskemål.

Den andra går till (ni som följer gladiatorerna) Prime/ Mikael. Bloggen brukar jag kolla in lite då och då, han skriver hur han har tränat och kommer med lite träningstips.. 


http://lindassmycken.storedo.com/

http://aldrigvila.se/



Nä nu får jag sätta fart har ju såå mycket att göra :P


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 24 februari 2012 19:55

men denna gången en "riktig" hehe

Kronprinsessan fick en liten dotter som ska heta Prinsessan Estelle Silvia Ewa Mary. 

Ett gulligt namn tycker jag :)

Det står mer på nätet och ja överallt helt enkelt om man vill veta mer :P


Idag kom syrran hem från lägret :) 

Så det blev en liten shoppingrunda och sen inom mormor...


Ikväll blir det inte så mycket gjort borde göra mina uppg. men orkar inte ikväll får göra det i morron.. 

Läste en artikel för ett tag sen om att alla har lite av en Alfons Åberg i sig och det stämmer nog lite iaf. på mig hehe



Nää nu ska jag kanske resa på mig :P 


*Nettan*


http://lindassmycken.storedo.com/

Av Jeanette ****s**** - 21 februari 2012 19:37

Jaha här är man fortfarande sjuk men inatt blev det värre... I morse var jag helt säker på att mina revben var av eller nått, hostade nått kopiöst (jag själv har inte märkt nått efter det att jag somnade men enligt mamma och elin) hehe. 

Bus var här som vanligt och det är alltid roligt :) Jag, bus och Elin var på stan idag. Först inom biblan, apoteket och sen affären... bus la i vagnen och sov och märkte inget av att det var kallt och att det var hur jobbigt som helst ;)

På stan pratar jag och syrran om ett annat läger lite längre fram som hon skulle vilja åka till kanske

E; Men då är jag borta i tre dagar 

Ja; så jag slipper dig i ytterliggare tre dagar! Fan vad skönt

hehe men som tur e så vet hon att man skämta :P 

och nu ikväll skämtade vi igen, har ingen aning om hur vi kom in på det men det slutade med att;

"Vi hade inbrottstjuvar här inne och dom tog telefonen men dom lämnade tillbaka den för den bara ringde hela tiden" hehe

så himla roligt man kan ha det ibland :P


nää nu får jag fixa med resten av mina "to-do" saker :P



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 19 februari 2012 10:47

har ju helt glömt bort bloggen nu men här kommer det en massa om vad som hänt.

Den 11 kom hela familjen hit för att fira syrran som blev 16 år :D

På söndagen på 12 blev min mamma sjuk :( 

I måndags var det som vanlig pelle och mormor dag men även bus var här ;) 

I tisdags var bus här tror jag :P 

I onsdags gjorde vi nog inte så mycket hoppas jag hehe

I torsdags fick jag hjälpa min mormor med att handla för då var hon dålig :( och även jag var blev dålig då :( och det är inte kul alls.

I fredags kom inte mormor eller pelle hit, för dom var båda sjuka. Bus kom inte i heller :( för "mama" var sjuk :( 

hemskt vad alla blev sjuka ;) 

I går var vi lata och åt pizza :) 

Så här hemma är det jag, mamma och pappa som är rätt så sjuka medans syrran e lite halvt som halvt... vi andra hostar och e förkylda hur mycket som helst medans hon hostar lite och e lite förkyld och har hon tur så blir det inte mer än så eftersom hon ska på läger på onsdag eller när det nu e...

I dag tänker jag inte göra så mycket mer än att jag får hjälpa mamma som vanligt med att handla och sånt men i eftermiddag tänker jag absolut inte göra nått :P


Är du intresserad av handgjorda smycken där du även kan bestämma hur den ska se ut? gå då in på denna sidan http://lindassmycken.storedo.com/  dom är jätte fina har själv ett halsband men ska köpa fler saker :) 



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 10 februari 2012 13:34

Idag är det fredag och sen blir det helg men ändå ingen vila :P

hehe nä men vi ska fira syrran i morron och då kommer alla syskon hem så det ska bli kul.
Idag är sista dagen som bus e här (iaf som vi passar henne på) och det känns faktist lite skönt men samtidigt lite tråkigt för hon skiner upp som bara den. Man är skit trött men ett litet leende från henne och man känner sig helt plötsligt pigg och kan tänka "ja men varför inte kom nu ska vi leka".

Kussen kommer oxå hit idag. Men placera honom framför tvn så sitter han där, han måste bara komma över det här med att sitta själv. Han hatar att sitta på mitt rum och spela helt själv helst ska du sitta bredvid honom och det är då inte alls kul speciellt inte om man kan prata med mormor. Så ja men jag har slutat att sitta hos honom orkar inte.

Gjorde klart ena uppgiften med hjälp av mamma och min syrra Linda :D

Mamma frågade mig om jag kunde göra nästa uppg. när jag ville men jag som e ny på detta sa att det kunde jag ju inte för läraren skickar den, men gick in idag för att se om hon har rättat den och ser att man kan börja på andra uppg. nu bara man skickar in den när den ska in. Så jag ska prata lite med mamma och en idé jag har och tills dess mina vänner så får ni inte veta ;)

Ikväll om jag orkar sitter jag nog och gör några uppg. i boken bara för att hålla igång så man inte lägger sig hur tidigt som helst för då vaknar man tidigt i morron och då blir hela dagen förstörd ;)

Nää nu mina vänner ska jag ut o snacka med de "äldre" människorna innan jag blir förvandlad till ett träd när bus försöker med hjälp av att dra sig upp för att visa att hon vill upp i famnen ;)


Hehe

På återseende mina vänner!


*Nettan* 

Ovido - Quiz & Flashcards