Alla inlägg under november 2011

Av Jeanette ****s**** - 30 november 2011 19:29

Idag har det varit full rulle här. Ronja har gjort det hon gör bäst ;) 

Och jag var varit riktigt snäll mot min mormor nu när hon är sjuk. Jag har hjälpt henne med det som behövs och även mamma har hjälpt till så det är ju tur att hon åtminstonde har någon som kommer. Får ringa henne i morron en runda och prata med henne och se hur det är med henne. 

Fick besök här idag av faster L :) och bus skulle hälsa först men inte för nära men sen blev det bättre för L kunde hålla henne en runda :D

Idag fick jag ett PAKET! :) eller ja paket är till mig men innehållet är till mamma i julklapp, hoppas hon tycker om dom men det tror jag för vi andra tyckte om dom :P 

Sitter och håller på att slå in alla paket vilket inte är så himla lätt men ja skit i hur det ser ut det ska ju öppnas eller rivas upp snart ändå.


Hörde av mig till en väldigt kär vän och bad om råd så med hennes hjälp blir sysakerna säkert helt perfekt eller nånting ditår ;) Jag ska ju göra dom ju haha. Extra tyg är det som måste införskaffas bara till baksidan på lapptäcket men det gör jag nog på Freda förhoppningsvis ;) 


Snart blir det nya avsnitt av Glee och efter det blir det Grey och sen en massa annat innan man kan lägga sig :P



Varför blundar vi när vi ber ,när vi gråter ,när vi kysser ,när vi drömmer? För att det vackraste i livet inte syns, men känns i hjärtat


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 29 november 2011 17:02

Idag fick jag sova en extra stund av lilla bus :) Hon kom in med snutte och napp, klättrade upp till mig och la sig intill för att somna om en stund till... Det tyckte jag om fast att det bara var en timme längre men den timmen gjorde allt :)


Efter frukost bytte mamma klädställning med mig så istället för 6 lådor har jag nu bara 4, först tänkte jag att det kommer nog inte gå men det gick jag fick bara sortera ut vilka kläder som passar mig och slänga det som är för litet. Och det var en hel del så jag fyllde bara 3 ½ låda vilket innebär att efter jul måste jag ut och köpa lite mer kläder (T-shirt och pyjamas) byxor, av någon konstig anledning, har jag många av :P hur det hänger ihop vet jag inte. 


Gick igenom julklapparna för att se vilka färger på T-shirtarna som Ronja får så jag vet när vi ska ut nästa vecka kanske vilka byxor jag kan köpa. 

Har inte så himla mycket kvar, det är bara vi vuxna som jag ska ha något till, mammas kommer i veckan och jag hoppas dom är fina men mamma tycker säkert om dom och det är huvudsaken :) Pappas ska Malin köpa till mig på lördag (får ringa henne och påminna henne när hon är där ute) haha sen ska jag bara fixa en grej till, sen till brossan har jag ingen aning men får höra med honom vad han vill ha annars tar jag något som ser roligt när jag är ute. 

Får skriva en lista på vad jag ska köpa och till vem så jag inte glömmer något detta året igen. 

Kom precis på att jag även ska köpa en jättehäftig dockvagn till bus så jag måste bruka allvar och sy täcket och kudden så kan hon ha det i vagnen. Kan kanske även sy något liknande till Mila får höra med Malin. Abbe kan då få något annat, kanske en stor kudde eller nått. Men jag måste ner till stan, ska höra med mamma om vill hänga med hon är bättre på det här med att se tills så att tyget är bra och man kan sy i den. Jag har ingen aning om något sådant jag tar bara nått i högen så blir det kanske fel ;) 


Har en massa saker som jag ska sy så jag får se hur mycket jag hinner innan jul annars får det bli födelsedagspresent :) Eller så får jag höra med en väldigt snäll väninan att om jag kommer ut till henne med tyg och allt som behövs om hon kan fixa det till mig så kan jag passa dottern :P Men fixar sig.



Nu kommer bus igen så jag ska leka lite med henne. 



3 veckor och 4 dagar kvar till JUL :)



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 28 november 2011 19:55

Igår var det en otroligt lång dag. Kussen kommer vid halv 8 men min snälla mamma sa att han fick titta på tv en stund så jag blev inte väckt förrens vid 9 tiden men det var ändå sjukt tidigt.. men ja det var bara till att gå upp. 


Pappa körde mig upp till A för att lämna lite saker och sen körde han mig ut till framtid (glömde handla till Malin) Men guud med folk, går alla upp tidigt bara för att åka dit? Man kom inte fram eller tillbaka, men till godiset kom jag (trängde mig gjorde jag) men ja aldrig mer att man åker dit på morgonen iaf.

Som det sen blåste det var helt sjukt. Men elen här påverkades inte så himla mycket, lite blinkades och så men ström hade vi :) 


I morse väckte kussen mig halv 9 för det var studiedag på hans skola (och syrrans såklart) så det var ju till att gå upp. Ronja sov så himla länge det var så jag frågade mamma om hon levde, hon brukar inte sova så länge här. 

En i huset framför vårt hade sitt fönster öppet i natt så det hade gått i tusen bitar och regnat ner på bilarna, tur att ingen var ute och gick där inatt vem vet vad som hade kunnat hända. 


Faster L och Fabror O kom hit en runda och det är alltid roligt att träffa släkten :)


Ikväll blir det navy och sen sängen, Malin ska jobba och Elin ska till skolan så det blir bara jag, mamma och pappa hemma med Ronja men det klarar vi. Tvätta ska vi göra och det tycker bus om och vill hon inte med så får hon vara hemma med morfar men det gör hon sökert mer än gärna för av honom får hon göra nästan allt, inget farligt, men ändå. 



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 26 november 2011 18:13

Idag blev man väckt otroligt tidigt bara för att vi skulle till Ekeby och lämna Panda sakerna... Jag och E gick en stund innan pappa för vi gick till fiket och köpte bulle och sen inom mormor för att lämna hennes saker som hon glömde igår innan vi mötte upp pappa för att åka till Ekeby.


Vi åkte ut till farmor som fortfarande sov när vi kom så fabror B kom så han öppnade åt oss. Fabror Å kom in strax efter och det var väl hm bra eller nått sånt... Pappa körde fabror Å och L till banken för annars hade vi nog inte fått några pengar. A och L behövde hjälp med sin tv så vi hjälpte dom och det var faktist lätt men det var jobbigt att sitta och lyssna på Å och L som fick för sig att dom hade den kanalen bara för att sen se att den inte funkade vilket innbar att dom inte hade den.. *skit* men ja man väljer ju inte sin famillj... Efter en evighet åkte vi hem igen... Men L´s fru A var inte helt dum jag och E fick pengar som tack för att vi fixade tvn.


Väl hemma igen blev det middag och lite upphäng av juleljus. Ikväll eller ja snart blir det lite mer julstämning genom att titta på Grinchen :) Som jag hälsade på i Mars/April haha :D


Men annars händer inte så mycket här ska ju upp tidigt i morgon kusin E kommer redan halv 8 :( 


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 25 november 2011 21:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jeanette ****s**** - 25 november 2011 20:18

Måste bara dela med mig av några skämt som jag läste på FB


Turken kliver in hos läkaren och säger: 
- Stor problem! Varje gång jag knollar med fina svenska flicka, mitt ögon svider som fyfan, vara micket stor problem. Vaffö kompis?.......... 
- Jaaa, sa läkaren.. Du kanske inte tål pepparspray!


Vill bara säga FÖRLÅT till alla för Julen har blivit avblåst och det är mitt fel..
Jag berättade för jultomten att jag har varit snäll i år och nu har han dött av skratt..


Lilla Pär och Lisa var ute och lekte när Pär plötsligt blev kissnödig och ställde sig för att kissa. Lisa tittade undrande och sa:
- Kissar du genom en slang?
- Ja.. Man kan kissa genom vad som helst nu för tiden, min mamma kissar genom en gammal pälsmössa...
 
Carin hade svårt att äta bönor eftersom hon blev väldigt pruttig efteråt. En dag när hon gick hem från jobbet så såg hon dagens rätt vid en resturang och det var bruna bönor med fläsk och potatis som hon älskade. Hon tänkte att hon kunde fisa ut alla gaser innan hennes man kom hem. Och väl hemma, så bara bombarderades luften med Carins gaser, tänkte hon. Men när hon kom hem var hennes man tidigt hemma, och han satte på henne en ögonbindel för att överraska henne med något, och sen ledde han henne till matbordet. Precis då ringde telefonen och maken skyndade sig ut från matbordet till hallen och började prata. Carin kände att hon behövde släppa ut lite mer gaser. Så hon lyfte på skinkan och det var ett väldigt brakande. När maken kom tillbaka efter han pratat färdigt i telefonen och tog bort ögonbindeln, så satt 10 gäster runt bordet och viftade med sina servetter...













Dagens elakhet:
Den gamla damen var trött på livet.
Hon gick till läkaren och frågade:
-Var sitter hjärtat doktorn?
Läkaren svarade:
-10 cm under vänstra bröstvårtan.
I Lokal-tidningen stod det dagen efter:
"Kärring sköt sig i Knäskålen!"..


En rånare stormar in på ett bankkontor med ett avsågat hagelgevär och skriker:

- Alla lägger sej ner på golvet!
En kassörska lägger sej på rygg. Rånaren tittar på henne och ryter:
- Det här är ett rån, och inte en jävla firmafest


Två stycken män var ute och plocka blåbär på fjället då den ena var tvungen att kissa. Just då blev han biten av en geting på ollonet och han började skrika förtvivlat. Hans kompis ringde 112 och frågade vad han skulle ta sej till.
- De enda sättet är att suga ut giftet, sa doktorn.
- Hmm... okej, sa kompisen och la på luren.
- Vad sa doktorn? frågade mannen med den ömma lemmen.
- Att du kommer dö!


Malin till mamma:
- Hur föddes jag?
Mamma:
- En stork kom med dig.
Malin:
- Va, är pappa impotent



Är så himla roligt att läsa och detta var bara några av de som jag orkade fixa ;)



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 24 november 2011 19:23

I morse var jag en zombie helt ärligt, mamma väckte mig vid halv 8 eller nått och bad mig gå in till Ronja vilket jag gjorde men jag hade ögonen stängda vilket gjorde att jag inte såg hennes leksaker så jag var på väg att ramla men in i sängen kom jag iaf. utan att väcka henne ;) och vi sov vidare en stund till... Men när hon vaknade och bestämde sig för att vi skulle gå upp var man inte helt med på det men pappa tog henne så jag kunde gå in o tvätta håret och vakna till :)


Vid 12 tiden åkte jag, pappa, Ronja och Mormor till Framtid. På vägen körde vi inom Maxi för jag skulle köpa lite saker till Ronja, jag ställde mig i första bästa kassa vilket naturligtvis gjorde att jag hamnade bakom en tant som hade köpt hela maxi (kändes det som) en full stor shoppingvagn var full, gubben i kassan bredvid sa att jag fick gå före honom. Det är så roligt att se att gamla säger ifrån speciellt en gubbe annars är det ju bara kvinnor som säger ifrån och äldre människor brukar ofta gå ut med inställningen på att dom äger allt så man måste flytta sig. Men inte han :) Sen började vi prata lite och kassören hakade på och som folket glodde men MIN mamma lärde mig att man ska vara vänlig mot folk (nu är jag förvisso inte det mot alla MEN det är bara mot dom som jag känner/känt en gång itiden och som nu inte är min/mina vänner längre) Men det är bara då. Men det mötet med så positiva människor gjorde mig lite piggare ;) 


Ut till bilen där folket väntade och direkt upp till Framtid. Jag och mormor shoppade lite saker (foto kommer sen) 

Annars var det mest godis vi köpte :)  Men ska höra med min moster om hon kanske skulle kunna köpa nya strutar i morgon till mig och M för jag trodde inte hon ville ha och jag vill ha nya smartis :)

Men kan hon inte får jag höra med min snälla pappa om han vill köra mig dit... 


Ikväll ska jag se om Mamma och gänget vill se Lotta för då kan jag sitta med dom :)  Efter det blir det Criminal Minds :D  Shemar here I come :P



Det är alltid roligt att höra från vänner från när man var liten, tappat kontakten återupptog den förlorade tiden för några år sedan för att tappa den lite igen bara för att nu för bara någon dag sen ha återupptagit den igen :) Don´t be a stranger ;) 



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 23 november 2011 17:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards