Alla inlägg under januari 2016

Av Jeanette ****s**** - 29 januari 2016 19:14

Dagen började bra, var på jobb och Jonas var hemma. Hade det jätteroligt som vanligt.

Kommer sen hem och får veta av J att älskade "lilla" Timon "timtom" S. Ska kl 18:30 få somna in då han blivit väldigt dålig. Blev helt förkrossad, han har inte funnits i mitt liv så länge men lämnar ett stort tomrum efter sig i båda våra hjärtan.

Uppdat.
Vi höll en tyst minut för timon och skickar en massa styrkekramar till svärmor och svärfar, Eve med familj.
Stämningen är nu nere på minus och vi får göra det bästa av situationen.
? Timon ?

Av Jeanette ****s**** - 22 januari 2016 16:22

Jadu det är en bra fråga när man inte har jobb så flyter dagarna ihop på nått sätt. Mdn jag kan sluta ha det tråkigt hemma numera då jag ska påbörja min utb nästa vecka så jag själv kan få jobba med denna personen då. Ska gå som personlig assistent typ inom vården till en som har autism. Så det känns bra, det blir 24 h pass så att säga lite mer blir det men det ska bli kul.

Idag har jag suttit i telefon med chefen och sen har jag städat lite o fixat med mina recept så jag slipper ha dom över allt på olika papper så nu ligger allt samlat.
Har inte börjat skriva i boken jag fick i julas utan tänkte ha de recept där i som jag tycker är godast eller nått..
Nu blir det helg men ändå inte har två olika möten i morgon och på söndag ska vi till älmhult med Henry och Marita, för att gå på Ikea (första gången för Marita iaf) sen blir det nog bio med dom två så det är ju inte dåligt det :)

Glass som jag gjorde till mig och J i onsdags när han kom hem och var dålig :)

Så gott det var med makaronilåda herregud, detta e andra gången som jag gjort det o J blir lika glad varje gång han får med sig två matlådor till jobb.

Av Jeanette ****s**** - 15 januari 2016 12:52

Firadet hemma hos brossan var jätte trevligt och hans nya lgh var skit snygg.
Jag och sambon körde ner väldigt tidigt och gick på väla en runda och bara tog det lugnt. Hade hellre velat sova lite till med tanke på att vi var hos vänner dagen innan och kom hem vid halv 2 på natten och upp vid 7 tyckte jag inte om alls. Menmen vi hade det trevligt.
Inom Knäred på hemvägen för att gratta Henry som fyllde år då, var hemma vid 10 och blev sängen typ direkt då man var så trött och förkylningen hade blivit värre.

Idag är förkylningen bättre måste inte ta näsdroppar under dagen utan tar enbart när jag ska sova. Gick upp när Jonas gick upp satte mig i soffan och målade lite, sen tvättade jag så man slipper tvätta på söndag när man kommer hem. Åt frukost och lunch och diskade upp det plus gårdagens då jag gjorde makaronilåda som J fick med till jobb och jag fick lite till lunch idag sen ligger där en låda i frysen tänkte J kan ta den med på måndag.
Fixade chipsen inför söndag så det är gjort, nu väntar jag bara på att J ska komma hem så jag vet vilken väska vi ska packa i då vi ska spendera helgen nere i Simrishamn hos hans föräldrar och även passa på att träffa hans syster och hennes familj.

Fick hem ett välkommen till Ljungby paket inte helt fel det, fick för några veckor sen en väska/pärm vad det nu var med papper och en bok om ljungby men detta nya innehöll kuponger på ikea :) så nu blir det snart ikea igen och handla.

Av Jeanette ****s**** - 8 januari 2016 18:12

Det var ett tag sen, har slutat jobba på jobbet jag var på men fick nya vänner så det är alltid nått. Nu letar jag nytt jobb igen och med sambons stora hjälp så har det gått jättebra får även tacka svärisarna för deras hjälp ? har dålig kontakt med 2 st men det e inte jag som valt det och det är inget jag hänger upp mig på jag har 3 andra jag pratar med, min underbara sambo och mina underbara vänner så det är lugnt. Sånt som händer antar jag.
Utöver det har jag åkt på världens förkylning tack vare vädret som varit så himla konstigt, ena dagen snöar det för att nästa dag inte vara ett spår av det och nu denna veckan har det som varmast varit -3 och det är mitt på dagen för att sen gå ner till -11 och även lägre vissa kvällar.
Har varit en fullspäckad vecka, hade besök av min underbara vän A och hennes dotter ? firat sambons morfar och där var även hans bror med sin fru och två barn så det var kul att få träffa dom ännu mera.
Blev dålig samma dag men det blev värre på kvällen efter kalaset och sen har det bara blivit sämre.
Gjorde våfflor idag så jäkla gött ? ikväll blir det till att slå in brossans paket då vi ska dit i morron och fira honom ska bli så kul att träffa familjen igen var ändå några dagar sen.

Ovido - Quiz & Flashcards