Alla inlägg under december 2012

...

Av Jeanette ****s**** - 25 december 2012 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Jul

Av Jeanette ****s**** - 24 december 2012 00:15

 

Idag blir det JUL (igen) men denna gången en massa paket och alla syskon kommer hem :D

Av Jeanette ****s**** - 23 december 2012 21:05

Glömde ju lite i förra inlägget... 

Jag och E brukar vara så himla snälla mot papi att vi skrapar rutorna.. 

Så ute hos farmor idag började det snöa som bara den, på bara en halvtimme var det hur mycket som helst, så när vi skulle hem fick man först borsta av hur mycket snö som helst (men hade tur för man behövde inte skrapa) men under tiden man står och gör detta så snöar det och när man gick runt bilden för att ta på andra sidan så var det precis lika mycket igen på andra siden som man precis tagit på. Inte kul alls :( men därifrån kom vi.



Och i skrivandes stund så firar vi nyår redan nu eller ja det har vi gjort nu i typ tre dagar då det är en massa raketer och smällare som hörs här lite då och då. Men som man säger trägen vinner eller?? 


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 23 december 2012 20:52

Som skrevet så var vi ute hos farmor och firade JUL :D

Vi kom vid halv 1 tiden och fixade kakorna, eftersom farmor inte kunde/orkade laga mat detta året, Tack och lov så det blev kaffe/läsk och kaka. Min kusin L och hennes man A kom tillsammans med deras döttrar E och F. Sen kom min farbror K och faster M att min tröge farbror B vad där och var helt koko det nämner jag inte ;)

Men trots det så hade vi det jätte roligt.. Han var helt av så han fattade ändå inte vad man sa :D

Sen åkte han och hans sambo/fru?? har ingen aning. Men vi andra hde det jätte roligt och som vanligt hamnade jag vid barnbordet då det inte fanns plats vid det "stora" bordet. När alla hade åkte hjälpte vi henne att plocka undan och diska. Jag och elin (eller som knäppis sa min dotter) fick vars 100 kr i julklapp av henne :) uppskattas alltid. Sen fick jag veta att jag fick ta mig ut till henne när jag fyller år eller innan/ efter för att hämta min födelsedagspeng så jag kunde köpa boken som jag ville (ytterliggare 300 kr) tackar :P haha nää men sa att det inte behövdes men då sa hon "nu hör du va ja sä, nu kommer du in o hämtar de ! " vågade inget annat än att säga ok tack farmor.. Haha


En rolig sak med att vara hos farmor är att hon bryter så himla mycket på skånska så när man är där ute och pratar med henne eller nån anna så brer man själv på som bara den så när man sen kommer hem tar det en stund att ställa om sig.. haha men är alltid lika roligt...


Grannen kom in i morse med varsen julklapp till mig och E och en födelsedagspresent (som E gömde) så det ska bli spännande och se vad man fick :D


Nää nu blir det lite film mys med syrran innan man måste lägga sig, upp tidigt och köra till morfar :D


*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 22 december 2012 20:45

 


Så här fin (så gott man ser då jag halverade granen tydligen) haha är vår julgran. En massa paket ligge runder granen och nu väntar man bara på att det ska bli dax att öppna... Detta är ändå inte alla paket, då L ska fira hemma själv med sin dotter :D så deras ligger i en (tre) påse(ar) och M´s paket inte är här ännu. Så under granen ligger paket som vi andra har köpt, det mesta är till ungarna (-18) 



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 20 december 2012 20:30

Var barnvakt idag :D

Jag och pappi hämtade upp Ronja ,efter vi släppt av E på skolan förstås, och körde Malin till jobb.

Sen körde vi ut till Åstorp och köpte en massa kakor på Go bitens lagerhus eller vad det nu heter.

Hela vägen ut och hela vägen hem pratade hon som bara den... Allt ifrån "morfar kör fort" till " aaaaa" i brist på nått att säga.. Men hon e så himla gullig ändå :)


När vi kom hem skulle hon se på teletubies (hur det nu stavas) och det var samma film i tre timmar (ett avsnitt vara i en timme) men jag fick inte byta. Gjorde lite soppa till oss eller ja vi gjorde det hade min lilla hjälpreda jue :P


 


Som ni ser på bilden så åt vi framför tv på golvet.. haha sa till henne att vi hade picknik och det tyckte hon var hur roligt som helst. 

Hade tänkt att hon skulle sova innan vi skulle möta upp mama men det blev inte så, varför ska man sova när man är hos morfar?? haha


Lite otur blev det jue sen för hon somnade när vi var på väg tillbaka ifrån konsum. Så det blev ingen fika på stan utan vi fikade hemma sen.



Men snacka om att var trött, stan igår med mormor och stan idag med syrrorna och i morron blir det stan med mamma ja herregud... Men det fixar sig.


*Nettan*


Av Jeanette ****s**** - 18 december 2012 18:58

Det har varit en väldigt lång dag och den är inte över ännu.
Hämtade mormor vid 10 och halv 11 var vi på norr, sen blev det söder en runda och klockan den gick. Men hon har nu köpt färdigt julklapparna så det är ju bra, nu är det bara jag som ska shoppa. Nästa år blir det nätshopping det är säkert betydligt smidigare.
Denna jul känns inte så himla rolig och det lär den nog inte bli bättre, en massa skit som händer rent anmält så man får väl se.

Barnvakt en massa i veckan är väl roligt kunde varit bättre. Men carpe diem

Av Jeanette ****s**** - 15 december 2012 13:42

Var barnvakt igår kväll/natt och då pysslade vi han gjorde två mobiler till M.


Snart jul längtar som bara den :) även om man inte lär få det man önskar sig.

Ovido - Quiz & Flashcards