Alla inlägg under augusti 2018

..

Av Jeanette ****s**** - 23 augusti 2018 22:35

Att komma ihåg att skriva här är ju inte min grej.... menmen
O har klarat det galant på dagis. Är så himla glad för att träffa kompisarna tror jag. Sen håller det på att komma in en massa nya, bla så ska lillebror in men han kommer i sista omgången eller ja nästan kommer tydligen en i november.
L har lärt sig gå har gått nu i en månad ca men glömt skriva det men nu gäller då lite träning på att gå med skor.
Några veckor till sen blir han 1 månad efter blir storasyster 2. Tiden går så himla fort. Mina planer är att höra av mig till ryhov och begära ut mina papper och skriva en bok typ om mina dagar innan under och efter förlossning med lilla O. Och sen göra likadant med lilla L mina tankar blandat med papper från sjukhuset och J's tankar samt bilder och lite vad man gjorde för att få tiden till att gå.

Av Jeanette ****s**** - 12 augusti 2018 19:40

Första veckan tillbaka till jobb för J s del och sista veckans semester för lilla O. Nu väntar vi spänt på papper från dagis om när lilla L ska börja.
Hade besök här i veckan och det var kul blev en tripp till ikea och införskaffade lite nya saker, en ommöblering och nya planer var vad vi hant med.
Nu väntas lite roligheter och förhoppningsvis så blir det inga sura miner ;)
Var lite tråkigt att I åkte det var det var rätt skönt att ha någon här och prata med som kunde hjälpa till med nattning, städning, laga mat osvosv. Inte för att det är därför man vill ha besök här men det är alltid ett plus när man får hjälp utöver besök.
En hel del prat som nu leder till lite ovishet om framtiden och mina planer för oss men vi får se det kanske löser sig ändå.
Lilleman blev 11 månader för nån dag sen. Helt sjukt vad fort tiden har gått känns som det var nån månad sen han föddes.
Idag lekte dom så himla fint tillsammans rätt skönt att O inte är för flickig utan brottas med lillebror och har sig. Så roligt att se kunde se framför mig hur dom kommer leka om nått år :( så långt får man inte tänka. Snart 1 år och O blir 2 snart har hänt en hel del och nu ser vi fram emot hösten. Dagis för lilleman, körkort och jobba för min del och tillbaka till våra rutiner känns bra ich skönt var lite slappt under semestern. Mina promenader och i den takten jag hade har försvunnit lite men nu blir det som vanligt på tisdag så då kommer det tillbaka ska bli skönt.

Av Jeanette ****s**** - 4 augusti 2018 19:42

Spenderade några dagar hos min familj och det var bra. Började tiden därnere med att åka och bada där lilla O halkade och slog sig rätt mycket så hon ville inte bada mer men som tur var så fick vi ner henne i vattnet igen. Lilla L älskade det som vanligt.

Var nere på HX och det var sämre inte som man minns från förr och definitivt inte som det var förra året. Men vi var där men lär nog inte vilja gå dit fler gånger om det är samma person som håller i det. Kan däremot tänka mig att testa B enbart för och se hur det är numera men det får nog vänta tills ungarna är större för HX var nog för intensivt för dom.

Överlag så blev det några bra dagar jag kunde stanna längre med ungarna men bara tanken gjorde mig ledsen. Vill vara där J är. Vi har haft en hel del problem kan man säga lite småbråk och tjafs mellan oss men det senaste halvåret har vi kunnat lösa problemen fortare än tidigare så nu går det bara uppåt. Visst saknar man dom där nere det gör man ofta men är svårt för oss att kunna åka ner oftare för tillfället men det blir nog ändrade saker sen när även jag arbetar.

Har lyckats få J till att gå med på en sak och det är jag otroligt glad för men ni får inte veta än men för våran del så är det bara positivt

Ovido - Quiz & Flashcards