Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Jeanette ****s**** - 21 augusti 2011 19:52

gör att hjärnan glömmer fort.

Igår bar det av till Ekeby för att farmor och S skulle kolla i Panda och Jultidningen. Hemma hos farmor var Åketråk och Lasse så dom köpte dom oxå. Anki Lasses fru ville också kolla så vi skulle gå in till henne för pappa skulle fixa hennes tv. Åketråk hänger med mig in till Bengte så han oxå ska handla och där inne var även pappas kusin (farfars bror Ebbe´s dotter) så hon köpte oxå. Sen ville Åktråk få in mig till en annan oxå med nää tack jag skulle till pappa och Anki nu. Inne hos Anki fanns där en hund som hon stängde in i sovrummet men katten fick vara ute för hon var ändå bara under bordet. Jag och pappa fixar tvn så gott vi kan och sen visar Anki mig kattungarna som e så sööttttaaa! och helt ovanliga i sina färger (fick jag veta) så jag gosade med kattungarna (Humle, Dumle och Pumle) för att kunna säljas och vara 12 v så var dom jätte små. Men A sa att dom inte blir så stora och deras mamma e inte så stor. Jag kunde ha "köpt" en igår men ja mamma, elin och halvt pappa tror ja e allergiska mot päls så det vore inte så bra. Anki ville bara ha en 10 för dom :) Mamma sa att hon inte vågade eftersom hon märkte hur täppt hon var när vi hade Nellie så det får bli när jag flyttar hemifrån som jag sa till Anki, så vem vet har hon fler ungar då kan jag "köpa" en då :) Efter ha varit hos farmor i flera timmar åker jag och pappa ner till S där mamma och Elin redan var. Min kusins två töser var där så vi hade det roligt :)

Vi var hemma sent vilket betydde ingen lördagskväll....

Idag har brossan varit här nere för att kolla på min och syrrans data. Sen blev det mat som vi alla gjorde mer eller mindre. I kväll fick vi lite godis :) Vi satt tillsammans i vardagsrummet och tittade på One Tree Hill och myste.

Nu ska jag se om jag kan föra över CD skivorna i Danska lektionen till datan och sen till min MP4 så det blir lättare att lyssna...

Ikväll händer inte så himla mkt mer, ska fortsätta läsa Danska och öva på glosorna så jag kan dom tills i morron (det e inte svårt att komma ihåg dom utan hur man säger). Håll tummarna alla ;)

*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards