Alla inlägg under januari 2012

Av Jeanette ****s**** - 10 januari 2012 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jeanette ****s**** - 10 januari 2012 20:45

Syrran och bus hängde men hem igår och stannade till idag :D 
Syrran skulle till skolan och jag fick passa bus. Jag hade planerat att vi skulle till parken men jag tror inte att bus ville det.
Vi gick upp 7.20, mamma fixade välling till henne och jag fixade varm obóy och knäckebröd till mig men bus skulle inte dricka upp det sista utan hon skulle smaka knäckebröd och efter många om och men bet hon och åt en bra bit.. väldigt duktigt :) Men sen ville hon inte ha med...
Halv 9 viste jag inte riktigt vad vi skulle göra, tyckte det var tidigt att gå och bus var trött så om jag hade gått ut så hade hon väl somnat.. så vi blev inne och jag startade en film till oss men hon tyckte nog den var tråkig för hon somnade.. Medans hon sov hann jag titta på 2 filmer. När hon väl vaknade ville hon ha lite och äta så mamma gav henne mat. Jag försökte byta kläder men varför skulle jag det för hon ville inte det utan hon tog kläderna och gick. Det var roligare att gå i pyjamas och vara inne hos mormor och morfar och plocka upp det mormor packade ner :P

Ikväll ska jag se på lite nya avsnitt av serierna som börjat nu :) är så himla roligt...


*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 9 januari 2012 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jeanette ****s**** - 9 januari 2012 18:49

Idag tog jag och syrran lillkussen, och M´s två stora barn och gick till biblioteksparken, fika och sen biblan. Det blev en hel dag på stan typ med en massa foto och en massa lek :D 


Bilderna kommer upp i morron pga. jag e för trött för att föra över lite över 200 bilder från kameran till datan. 



Ronja och Malin ska sova här i natt och det ska bli så himla kul :D och beroende på vädret i morron kanske jag tar bus med mig till parken så får hon leka lite annars blir det en massa lek inne... 


Nää nu ska jag slänga mig i sängen och läsa lite och helt enkelt bara ta det lugnt för det behövs :P


*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 7 januari 2012 17:09

Igår somnade jag entligen i en rimlig tid.. har varit så himla van nu under jul och nyår att man mer eller mindre åt närsom helst så vid 11 på kvällen har jag blivit så jäkla hungrig men inte orkat ta något att äta så det har tagit hur lång tid som helst att somna men igår tog jag varm mjölk som jag drack samtidigt som jag tittade på tv och när mjölken var slut somnade jag nästan direkt, och vaknade direkt när man blev väckt och det min vän är skit bra... Skolan börjar snart och man måste komma igång igen med tidiga kvällar och upp tidigt.


Jag och syrran tittade på filmen igår och den var så sorgsen tyckte jag iaf. men skit bra :D


Jag och syrran sitter på mitt rum och spelar spel och musik, har det mysigt helt enkelt. 


Ikväll blir det familjemys :D


Nu är det min tur att spela. Ha en fortsatt trevlig dag 



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 6 januari 2012 15:41

Idag hämtade Moster & Elias mig och Elin. Vi skulle åka SKRIDSKOR och det gick sådär i början. Det var första gången på typ 3 år som jag åkte, så jag var mest i kanten och höll mig men jag fick spänna dom så Elin hjälpte mig med att hålla kvar snörena och sen fick jag spänna hennes men efter det kunde jag åka igen och åkte faktist jätte bra :) 

Sist jag åkte var när jag gick första året på GYMNASIET med klassen och vi hade det jätte roligt men sen har det inte blivit fler gånger, man har ju haft annat att göra. Plus att jag hade hela tiden helt fel tanke på SKRIDSKOR för jag tänkte hela tiden på SKIDOR och det är ju helt fel. 

Jag åkte ju SKIDOR Förra året i MARS med skolan och det var ju skit kul när man kom över allt med hastighet, höjd och träningsvärk men Ja helt fel av mig att tänka på det. Men eftersom det var så himla länge sen jag åkte skridskor så kom jag inte ihåg men minnet kom ikapp snabbt. Men jag sa till Elin att om mina ungar vill åka SKRIDSKOR får dom göra det med dig eller Malin för jag åker då inte fler gånger, det var betydligt lättare att lära sig att åka skidor på en vecka än vad det var att komma ihåg hur man åkte skridskor :P Jag kan betala sa jag bara du/ ni åker och som payback kan jag ta med era ungar på min skidsemester :D  och det tycker jag låter som en bra plan så den kör vi på eller vad säger ni tjejer? Storsyrran du e så klart också med på detta eller?  :P *Älskar er*


Just nu sitter Elin och spelar och jag bloggar ju såklart :P med musik igång för annars blir det för tyst :D Ikväll SKA vi se på Elins film kanske, hörde precis att hon var trött så det kanske blir i morron men i vilket fall som helst så blir det kul :D 

om inte annat kan vi sätta på I Rymden Finns Inga Känslor för synskadade så kommer vi skratta så mycket att vi knappt kan andas och kommer få ont i magen xD


Trodde aldrig att jag skulle säga detta men min mamma och mina systrar känner min kompis betydligt bättre än mig... Jag trodde att hon skulle hålla det hon lovade men Dom sa att det kommer hon inte göra och Dom fick rätt. Men jaja jag gör det själv hur svårt kan det vara? om inte annat får jag gå till A**I så får hon hjälpa mig vilket hon säkert gör.... Inte bra att ha vänner man inte kan lita på som tur e så är det bara en och det kan man stå ut med ibland... men iaf. är det tur att man har andra man kan bara ringa till så kommer dom :) Ni vet vilka ni e och ni är bäst :D GLÖM ALDRIG DET!


Nää nu ska jag hitta på nått roligt ut och fota kanske eller nått :)



*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 5 januari 2012 20:30

Idag hade vi besök av syrran och Ronja och det är alltid kul att träffa dom :D

Det är så kul att få följa henne i hennes alla förändringar och se hur stolt hon e när hon klarar något helt själv :D  *Älskar dig*


Mormor var oxå här och det är alltid roligt för man vet inte när det tar slut :( 


     
Bus älskar och stå vid vasken och slabba ;)



Jag gick för att hämta lillkussen på Fritids och närvi kommer tillbaka står bus i fönstret och tittar på oss och när vi kommer in kommer hon springandes ut... Hon ville oxå ut för hon tog på sig mina skor men dom var lite för stora tyckte hon så hon bytade till Elins men dom var oxå stora MEN tillslut hittade hon nog ett par  Hon tog lillkussens skor och sen gick hon, visserligen bara den ena men vaddå?! hon såg så himla rolig ut :D


Ikväll blir det EVA RYDBERG på tv ska bli kul att se den, mamma och pappa var och såg den i somras och har berättat en del om den men ska bli kul att se med egna ögon istället för med öronen :P


*Nettan*    

Av Jeanette ****s**** - 2 januari 2012 21:40

Idag började fritids för lillkussen så man fick hämta honom där idag :) nu blir det tillbaks till vardagen igen efter låångledighet ;)


Ikväll har det bara blivit en massa syskonmys, spel och snart även en otroligt rolig komiker som vi båda älskar så det blir väl att lillsyrran sitter kvar här inne men om ni har BBC E! så borde ni titta på honom nu klockan 10 för han e grymt bra Michael heter han och han skämtar om allt :D


I morron får man gå upp tidigt ska ner på stan en runda med syrran, biblan först och sen får vi se vart vi hamnar :P



*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards