Direktlänk till inlägg 30 december 2016

12/9 växjö

Av Jeanette ****s**** - 30 december 2016 15:00

Dagen började med att efter att ha sovit urdåligt gå tillsammans med J till barnmorskan igen kl 10 på fm. Hade ingen tid igentligen utan hon tog mig imellan två patienter. Fick lämna blodprov och kollade blodtrycket först och sen fick vi sätta oss utanför Barnmorskans rum och vänta i vad som kändes som en evighet innan den dörren väl öppnades och hon kallade in oss. Vi fick sätta oss och hon berättade de orden som jag aldrig någonsin kommer glömmer. Du har fått havandeskapsförgiftning och har väldigt högt blodtryck, har lagt på mig en hel del vätska. Sen blev vi lämnade på rummet medan hon gick och pratade med läkaren och jag blev helt förstörd och stackars J hade ingen aning om vad som skulle hända och försökte trösta det bästa han kunde men jag visste ju vad som skulle ske nu. BM kom tillbaka in och sa att vi får skicka dig direkt till Växjö du ska vara där 12. Så det var bara hem och packa, packade helt knäppa saker märkte jag senare, J hjälpte en hel del med att se till så att plattan och några böcker hittade ner i väskan sen var det bara att köra. Jag var totalt förstörd i bilen och försökte släppa allt och stänga av allt som.hände för att inte gå ner totalt J fick sköta alla telefonsamtal till våra familjer då jag inte orkade. Kom fram till BB och blev uppkopplad till monitorn för att kolla lilla O som mådde hur bra som helst. Fick ett eget rum där J kunde sova över på golvet på en madrass om han ville det. Sen började en vecka med kontroller dagligen på oss båda, morgonen började med blodtryck, blodprov, vägning och urinprov innan jag fick äta frukost och dagen slutade med blodprov och blodtryck. Där imellan tre gånger om dagen kollades lilla O. På onsdagen hade jag ett nytt UL då dom skulle kolla tillväxten där jag då passade på o be om en bild. Pratade mycket med BM och undersköterskor på sjukhuset vilket hjälpte en hel del då man kände sig nere.
Efter 8 dagar i Växjö fick jag veta att jag skulle bli flyttad till Jönköping då man tyckte att det var dags för lilla O att komma till världen och dom hade ingen plats till oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards