Direktlänk till inlägg 30 december 2016

20/9 Jönköping

Av Jeanette ****s**** - 30 december 2016 15:29

Ringde mannen och berättade om förflyttningar och var på nytt helt förkrossad då det var alldeles för tidigt för O att komma till världen. Fick kortisonspruta nån dag innan för att skynda på tillväxten på lungorna på lilla O så mkt som möjligt. Ringde även min familj som efter jag fick veta när det blev ambulanstransport skulle möta mig i Jönköping då J inte hade nån möjlighet att möta mig då han befann sig på en långkörning. Fick veta att ambulansen skulle hämta 6 men dom kom 7. Mina föräldrar fick vänta i 2 timmar på mig i Jönköping men dom fick komma in på förlossningen och sitta där så det var snällt. Jag kom dit vid 22 tiden (tror jag) och nån hämtade mina föräldrar och min lillasyster som var så snäll o stannade kvar hos mig när våra föräldrar åkte hem. Vilket e stort för min syster då hon inte e så glad för att sova borta o ny var det dessutom på ett sjukhus. Natten gick mycket bättre med henne där, fick träffa läkaren först vid 1 på natten och hon berättade lite snabbt om planerna för mig och redan på morgonen fick jag och lillasyster E gå in på neonatalvården och få en rundtur.
Mina föräldrar körde upp till 15 och hämtade min syster och stannade en stund för att jag skulle slippa vara själv. J kom vid 17 tiden och då blev jag uppflyttad till BB och sen åkte mina föräldrar och E hem. Hade det rummet två dagar och sen behövde dom rummet, jag motsatte mig till att dela med de andra utan ville ha eget rum och J skulle vara med mig inte i ett annat rum. Så blev flyttad till gyn sen tillbaka till BB sen ner till förlossningen och sen upp till gyn och så höllt det på. Hela 6 gånger var jag nere på förlossningen för extra koll och ev förlossning.
Fick på mitt läkarutlåtande till fsk skrivet att jag behövde lugn och ro då mitt blodtryck var högt och skulle bli så uppstressad som möjligt vilket inte underlättade av alla flytten från ett rum till ett annat och sen ner och upp om vartannat. Vi skulle ta dag för dag och blodtrycket med hjälp av två tabletter tre gånger om dagen blev stabilt så vi satte som mål V34 då jag precis nått V32, V37 var mitt sista hade det inte hänt innan så blev jag igångsatt då istället. Fick en permission över dagen en gång vilket bara blev 4 timmar tillslut då BM hade svårt att få tag på läkaren. Men men iaf fick komma ut. Mina föräldrar var uppe så ofta dom kunde o hade då mina systrar med sig o min systerdotter oxå då såklart o då blev det A6 för buffé vilket var så sjukt gott... svärmor kom på besök så ofta hon kunde vilket oxå blev en runda på A6. Orkade inte gå så långa rundor då jag hade börjat samla på mig vätska även i ryggen och magen utöver i benen. Jag fick ur mig en kväll att jag hade ont i ryggen och lite svårare att andas ibland när jag går och pratar samtidigt eller bara går för fort så han sa till BM vilket jag inte blev så glad för... men inget hände så. Jag tyckte att jag kunde må skit så länge O kunde vara kvar och växa lite till. Fick träffa läkaren en torsdag em och då frågade vi henne om permission över natten och.även om jag ville gå ut om jag var tvungen att fråga om lov så vi kom överrens att om jag skulle ut runt sjukhuset så var det bara att säga ifrån likadant om vi kulle till A6 men ville jag hem var jag tvungen att dubbelkolla med läkarna och mitt blodtryck som tas innan jag går bestämmer hur det blir. Fick lite mindre koll på mig efter nån vecka då det blev stabilt så det var bara blodtryck 3 gånger om dagen och blodprover varanan dag och ctg på lilla O morgon och kväll.
En dag ville O inte vara till hjälp alls och jag var hungrig jag o J skulle ut och äta bara vi två och det funkade inte alls med ctg då den tappade bort O så att säga. Men blev bortkopplad efter en halvtimme så jag fick äta vilket var snällt då jag var så ledsen för jag inte fick äta haha. Kollade den det första som gjordes när vi kom tillbaka och lilla O mådde som vanligt bra. Fick två UL till i Jönköping och allt såg bra ut. Ett var J med på tror jag eller så var det båda.. Fick ett nytt bokat till onsdagen den 12/10
På söndagen den 9/10 åkte J hem för att börja jobba på måndagen igen då allt såg bra ut med lilla O

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards