Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Tillbaka till Växjö

Av Jeanette ****s**** - 31 december 2016 12:25

Vi fick ett samtal när dom hämtade henne i Jönköping och sen fick vi ett när dom kom fram och då fick vi veta hur transporten gick. Vi var uppe och fick veta att vi fick ett väldigt bra rum då vi hade det första rummet och vi dessutom hade en egen dörr in så om vi ville ha gäster så kunde dom går det hållet annars fick vi gå ut då man inte får ha gäster på rummet där.
Men iaf jag var så inne på att jag ville hem tyckte allt gick så bra så varför inte tills läkaren sa till oss på onsdagen att vi kunde bli utskrivna men då fick jag lite småpanik det var så mycket man inte visste och som jag ville hinna med innan man fick åka hem haha så läkaren och BM tillsammans med oss gjorde upp ett schema och det var att gå ut och gå med henne korta stunder först och sen längre stunder. Vi fick bada henne för första gången och fick hjälp med hur man skulle göra vilket inte var så lätt då hon flöt och hon skulle helst vara helt under vattnet och samtidigt som du då har en hand/arm under nacken och runt armen på henne så skulle den andra handen hålla henne under vattnet samtidigt som man tvättade henne med samma hand. Vi fick låna kläder ifrån dom som var lite mindre då strl 44 inte passade henne.
Sen kom fredag och läkarna sa att vi skriver ut er på söndag till hemvården om inget oförutsägbart händer innan men det tror vi inte så vi ringer våra familjer som så gärna ville komma på besök igen och sa det att vi får åka hem så dom kan lika bra vänta. Söndag kom och vi fick åka hem, dubbelkolla med tre olika BM som var på rummet hos oss och såg till så att allt kom hem och tog farväl av oss om hon satt bra vilket dom sa att hon gjorde jag tyckte inte det utan hon pep som bara den men det gör dom enligt BM. Hon höll på hela vägen till bilen och i bilen ser jag på henne att nått är fel och säger till J som stannar och kommer runt till henne och kollar då visade sig att hon satt inte alls bra då hon ströp syret då hon satt med huvudet för långt ner i bröstet. Men vilken tur ändå att jag såg det och vi båda fixade om henne så vi inte körde hem ändå då vet man inte vad som hade hänt.
På måndagen kom dom hem till oss och kollade till henne och oss sen var det 3 gånger i veckan dom kom. På onsdagen samma vecka drog hon ut sonden så istället för sån matning fick jag amma och vilken tur att det gick bra. Kl9 kom Jessica och kollade henne och upp i vikt gick hon och växte som hon skulle och hon tog även flaska så hon behövde inte sonden mer :) 2-3 veckors hemsjukvård sen var hon redo för att bli utskriven helt och hållet och man kunde nu slappna av hemma i Ljungby utan press och koll på en.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards