Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Det är inte lätt att vara liten :(

Av Jeanette ****s**** - 13 mars 2011 13:20

I fredags följde jag och Elin med hem till Malin & Kent för att spendera helgen hemma hos dom. Vi skulle titta klart på Tusenbröder som vi började titta på sist jag var här men så blev det inte... Emilia somnade vid 9 tiden och sen startade Kent en annan film som verkade bra men eftersom Ronja inte mådde bra såg vi halva filmen. Ronja bara skrek & sket ;) mitt i natten ringer Malin till mamma, Ronja tog några 5 minuters sömn innna hon vaknade igen och skrek. Hon hade så himla ont i magen :( halv 2 ringer Malin mamma igen för typ 5:e gången men denna gången trodde vi att det var något allvarligt med henne så mamma skulle väcka pappa & sen komma hit. Kvart i 2 ringer mamma & säger att dom e på parkeringen om 5 min så vi tog på Ronja & satte henne i bilstolen sen åkte Malin, Kent, Ronja, Mamma & pappa till akuten. Kvar hemma blir då jag, Elin och Emilia som sover och inte har någon aning om vad som händer. Mamma ringer vid 5 tiden och säger att Malin & Ronja blev inlagda men Kent e på väg hem. halv 6 ca. kommer Kent så jag och Elin ville veta vad som hänt. Vid 6 lägger vi oss för att bli väckta halv 8 när Emilia kommer. Vi fick berätta för henne var Malin & Ronja är och hon blev ledsen vilket man kan förstå för dom e här när jag lägger mig men när jag går upp är dom borta.


Lördag morgon blev tidig och med lite sömn i kroppen var man inte så snäll hela tiden. Vi skulle baka semlor idag hade Malin planerat så efter ha pratat med henne började jag att göra semlorna. När det blev dags att ha lägga i grädde hjälpte Emilia och Elin till. Bullarna blev gigantiska om inte muterade och när grädden lades på blev den högre.Kent och Emilia åker till sjukhuset vid 12 tiden och får med sig två semlor till Malin så hon får smaka när dom fortfarande är någorlunda nygräddade ;) Emilia och Kent kommer hem vid halv 7. klockan 7 går jag och Elin till affären för att köpa lite godis. Tanten i kassan var lite koko för jag sa till henne att jag skulle betal 70 kr på korten och resten i kontanter, Ja säger hon men sen tänker hon dra 76 kr från konton?! helt sjukt var det och kön växte men skit samma tänkte jag för har man sagt en sak ska man inte göra en annan sak! Ut från affären och skyndar oss hem. Är tillbaka hemma halv 8, skit tänker jag en halvtimme kvar tills melo börjar och maten är inte klar. Melo börjar och jag, Emlia och Elin är döhungriga, halv 9 är maten färdig och vi kan äntligen börja äta. Maten var jätte god men stark. Emilia fick värdens socker kick och var helt out of control menmen man gjorde det bästa. Vid 9 hade alla ätit upp så då kom godiset fram :) Men Emilia blev värre så tänkte jag skit nu kommer hon aldrig somna ju! Efter melo lägger hon sig och efter många om och men somnar hon. Vi skulle titta på film men inget verkade så kul nu när inte Malin eller Ronja var hemma så vi skulle sova men jag fastnade framför tvn. Nångång efter 12 somnar man och blir väckt tidigt av att Lajka kommer följt av Emilia.


Söndag morgon är inte heller så rolig. Kent gick ut med Lajka och sen åkte han ner till Malin och Ronja, han sa att han e tillbaka vid 5 halv 6 och att S & K kommer med Albin vid 5 så om han inte är tillbaka innan dom kommer så var det bara till att släppa in dom sa han men vad tänker han med?! ska vi låta dom stå ute?! nää det kan man inte även om man vill  ;) Nu ska Elin börja på smeten till pannkakorna och sen ska vi äta... 

Ronja nu måste du bli bättre så du kan få komma hem och slippa ha dropp! 

 
 
Ingen bild

Malin

16 mars 2011 00:39

gullunge!!! men vi är hemma nu fast vi inte mår så bra men det går ju över snart!!!

Jeanette ****s****

16 mars 2011 10:03

hehe ja det är tur! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards