Alla inlägg under februari 2016

Av Jeanette ****s**** - 28 februari 2016 15:25

Igår blev det besök här hemma :) alltid kul. Det visade sig att den ena kände den andras familj/släkt så det var kul. Solen var framme och dagen var helt perfekt.
På kvällen blev det filmmys med mannen och en tidig kväll då vi hade en tidig morgon som väntade.

Idag blev det som sagt upp tidigt då vi skulle fixa hem ny säng och soffa men eftersom vi fick ta vår bil så blev det bara säng så vi får hämta soffan i morron.
Nu är det soffhäng fast jag borde diska för det gjorde jag inte igår, om inte annat så tar jag disken så får mannen göra mat idag igen.
Sängen är ihopskruvad så det är bra men den måste bäddas så det ska oxå göras... Nu blev det mycket men som han brukar säga till mig "ta en sak i taget" lättare sagt än gjort..
Menmen det löser sig gör det alltid

Utsikten från balkongen är inte helt fel, ska bara fixas till lite så kan man sitta ute och måla :)

Mannens fina tröja som jag lånade igår haha tycker den är så fin och den passar mig men inte han så då gör det inget ;)

Lite lördagsmys. Så nu får vi fixa nytt till nästa helg.

Av Jeanette ****s**** - 27 februari 2016 11:35

Igår (fredag) var vi iväg. Sambon kom hem vid halv 5 ungefär sen blev det en snabb dusch för honom då vi skulle vara i Grönö halv 6 på lite fika innan bion.
Tack vare all trafik på vägen och en lastbil som skulle köra om en annan lastbil men tog typ hundra år för det så vi blev lite sena kom tio i 6 men vi hant fika, jag och Kamila tog cider/vin och killarna drack kaffe ;)
Bion var i Markaryd så Tobbe körde så vi tjejer satt bak och hade det trevligt.
Filmen var så jäkla rolig enligt mig själv, sambon och Tobbe iaf Kamila tyckte den var rolig i omgångar bara menmen smaken e som baken eller?!
Hem om till dom efteråt och såg på ett sjukt program om kvinnor med extremt breda höfter haha innan vi körde hem

Av Jeanette ****s**** - 27 februari 2016 11:30

Mannen kom hem vid halv 5 och sen kom Tobbe & Kamila vid halv 6 sen gick vi ut åt och middag :) var väldigt trevligt vi satt i minst två timmar på restaurangen så det var tur det inte var bokningar ;) en sen kväll blev det men var ändå i säng vid 22 och sen upp tidigt då mannen skulle iväg och jag hade möten.

Av Jeanette ****s**** - 23 februari 2016 10:14

Sista....
Hade besök igår av Anita nån timme sen gjorde jag inte ett skit. Mannen ringde och sa att han e hemma vid halv 6 så jag kanske kunde göra mat så den e klar till 6? Vilket jag gjorde men orkade inget annat och det sa jag till honom så vi pratade lite i tele... Vet faktist inte varför jag var helt orkeslös igår om det var för att det var många timmar med A eller vad men det blev bättre när Jonas kom hem så det var bra :) mat framför tvn blev det till avengers 2 så jäkla bra, var helt inne i filmen... Efter en dålig natt hemma själv så blev det säng tidigt då mannen skulle upp 4 och jag var trött jag med så vi la oss redan vid 9 så när Malin skrev 21:45 så sov jag redan som en gris haha ;)
Idag gick jag upp halv 8 skulle duscha, diska och ta tvätten som Jonas startade när han gick. Även fixa fram fika för nu kommer Rebecca på besök vi har inte setts sen innan Jul så detta ska bli kul :) efter det så blir det ännu mer tvätt tur vi har många tvättställningar, lite teoriplugg och sen fundera ut vad jag vill äta för mat ikväll då jag är själv i natt.

Allt detta ska jag läsa och e i mitten på trafikens grunder, efter det så blir det vägmärken och sen köra bil.

Konv. mellan mig och sambon i söndags då han var i Helsingborg och jag satt hemma. En timmes konv. Blev det

Av Jeanette ****s**** - 23 februari 2016 10:01

Det kommer stå samma dag på dessa inlägg nu men vill ha dom var för sig men orkar inte byta dagar.

Ända sen den 14 har jag haft på mig halsbandet jag fick av honom så tyvärr används inte farmors halsband så mycket menmen. Tar på det när jag går upp och tar av det när jag lägger mig, den ligger på mitt sängbord :)
Har läst en hel del teori under veckorna som gått och har de två senaste helgerna varit ute hos sis och J och kört dels traktor och nu sist bil. Helt ok går det men vill ha en körning med körläraren så ska boka in en dag med henne tror jag vi får se måste kolla med mannen om hur vi skulle göra med det.
Var med om en liten bilolycka med sis och systerdottern var inte så allvarlig men man fick en tankeställare ändå.
I söndags började mannen att jobba igen och körde i helsingborg mina gamla trakter haha och själv satt jag hemma efter en dag med sis där jag hjälpt henne med flytten. Satt och målade och kopplade av, pratade med sis i hbg om vad som sker hos dom så det var kul.

Mitt fina halsband Tro, Hopp & Kärlek.
Se bakåt men fortsätt framåt.

Av Jeanette ****s**** - 23 februari 2016 09:55

Vad dålig jag är på att skriva här inne, använder insta till allt numera haha...
Men om vi börjar med ALLA HJÄRTANS DAG eller 14/2 så var den helt perfekt. Vaknade sakta i J's famn alltid lika mysigt sen gick han upp och fixade frukost medans jag la kvar. Sen blev det frukost tillsammans och han hade gjort sin makrillslåda så jäkla gott :) #mumsigt sen blev det soffhäng framför flera filmer och sen gjorde vi middag tillsammans :) gör vi alltid på helgerna förvisso men ändå. Sen åkte han iväg för att fixa nått till mig och kommer hem typ två timmar senare och jag vara skulle du handla hela affären eller? Haha men mina saker var ju bara helt underbara. Sen blev det tidigt i säng då vi båda skulle upp tidigt dagen efter.

Ovido - Quiz & Flashcards