Alla inlägg under juli 2011

Av Jeanette ****s**** - 13 juli 2011 20:18

Var som sagt ute och shoppade i våra fantasier idag ;) Vi åt inne på Ikea och denna gången tog vi alla köttbullar men guud med folk det var... Pappa och Elin fick ta bord för annars hade vi inte kunnat sitta. Vi tog en kladdkaka som jag och Elin delade på och tur var det... Efter Ikea blev det inom Väla (vad sa jag?) ;) mamma skulle till apoteket och rundan slutade inne på Telenor, E´s mobil är lite knäpp sen åkte vi till brossan för att lämna av hans saker innan vi kom hem. 
Nu har jag precis skrivit klart mitt personliga brev (eller ja sådär jag tycker det får se vad syrran säger om det haha)
LÄÄÄNTARRR SOM BAARA DEN TILL FREEEDAG NU!!!!    

Av Jeanette ****s**** - 13 juli 2011 12:25

Idag ska vi ut på Ikea och kolla upp soffan och lite annat... sen blir det in en runda till rusta och sen vet jag inte mer... Det blir alltid en längre runda än man först tänkt sig men det är kul :)

Ikväll händer inte så mycket... M ska skicka mitt personliga brev så jag kan skriva klart...
Carpe Diem ni vet ;)
*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 12 juli 2011 22:30

Passade alla tre Nielsen ungarna idag :) och det var som vanligt inte svårt... Bus ville bara inte sova fast hon var trött men när mamma kom hem igen somnade vi hos henne.... Jag var hos Malin fram till Kul-I-Juli började :)
Jag hjälpte Malin med maten när hon pratade i telen och samtidigt dansade jag med Bus och det tyckte hon var roligt för som hon skrattade och hade sig :)
Vi stod och väntade på bussen vid 6 tiden och såg tre 2:or köra förbi innan 84 kom :) När vi gick på fick vi alla kortlek och en plånbok.... Bus lekte med min kortlek som hon tyckte smakade väldigt gott..

Vi var först så vi ställde oss på vår vanliga plats och sen kom hela gänget; Mamma, Pappa, Elin, Lisa, Sola och Kevin :)

Kevin gick och strax efter kom Kajsa till oss....
Vi promenerade hem och pratade och hade roligt... Lisa var tvungen att komma med upp så alla gick upp och då tog Sola kaffe så det slutade med att dom stannade en stund och då passade jag på att ge Sola och Lisa vars ett tackkort från studenten :) Och ni andra får det i posten eller i handen beroende på om vi hinner träffas innan jag skickar ut dom...

*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 11 juli 2011 21:00

Det blev en sen middag idag. Jag och mormor fick sitta hemma själva ända fram till 5 tiden vilket var väldigt lääänge men jag klarade mig ;)
Det blev pizza till mat :) inte dåligt det...

Lotta på tv och choklad i handen :)
*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 11 juli 2011 14:19

Idag var jag med hela fam. Nielsen i stan. Jag, Malin och Ronja var på lärcentrum och fixade skolan till mig så det är fixat nu så det blir nog bra :)


Jag fixade lite snabb lunch till mig själv när jag kom hem eftersom mamma, pappa och Elin är i stugan hos grannarna och hjälper dom. 

Mormor kom nu så jag får väl vara lite social ;)

*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 8 juli 2011 19:00

Idag hade jag inte Pelle så jag har bara tittat på V.M vilket inte är så himla fel det ;) 
Mormor var här idag och det är alltid trevligt :)

Ikväll händer inte så himla mkt ska sitta och kolla igenom mitt CV och mitt personliga brev så allt ser bra ut, välja ut en bild och leta upp mina omdömen från mina APU platser. Har jag sen tid över kan jag läsa min bok How to kill a mockingbird eller så blir det ett avsnitt av V.M


Seconds turned into hours
Days turned into nights
Weeks turned into months
Time passes but the feelings remain!


*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 7 juli 2011 18:30

Idag träffade jag Malin och Ronja i stan. Hon skulle hjälpa mig med skolsaker och efter en bra stund hittade vi dit :)
Sen gick vi till banken och hämtade pengar och jag gick in på ett café och köpte vars en mjukglass till oss två för bus sov. Sen gick vi till torget och köpte frukt och sen tänkte vi ta bussen upp för backen men som vanligt hade vi inte den turen och vi ville inte vänta så vi gick upp och hann komma upp innan bussen kom :) Inom konsum innan vi gick hem.

Jag gjorde maten idag, inget avancerat utan det blev hamburgare. Malin skar löken och Elin hade Ronja men efter ett tag ville inte Ronja vara hos Elin så hon satt i sin stol vid vasken och lekte men det blev tråkigt efter ett tag så jag tog upp henne och la henne på golvet.
När min mobil ringer samtidigt som jag ska vända hamburgarna fick jag lite panik men vände hamburgarna innan jag svarar och då ringer hemtelen herregud. Menmen vi fixade det :) En runda fick jag stå med Ronja på armen och vända hamburgarna men det klarade jag...

När mamma och pappa kom hem blev det mat!

Det hände en hel del på bara några timmar men det var kul :)

*Nettan* 

Av Jeanette ****s**** - 6 juli 2011 18:15

Idag åkte jag och Elin till Malin och gänget vid 10 tiden och efter en tidig middag gick vi till Vikingstrands hundbad och badade. När vi badat klart och packat ner allt köpte vi glass och sen promenerade vi tillbaka hem. Ronja ville inte sitta i vagnen så Malin bar henne medans Emilia som var trött i benen fick åka en runda vilket hon tyckte var roligt :) Glassbilen stannade en bit från oss och Malin ville köpa Trollerimix så hon, Elin, Abbe och Ronja gick dit medans jag, Emilia, Kent och Lajka väntade på andra sidan gatan. 

Väl hemma fick vi vars en glass :) Sen var klockan 9 så vi fick gå ner för mamma och pappa väntade.

Dagen började dåligt för vi försov oss men den slutade jätte bra och vi hade jätte roligt.

*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards