Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Como una licenciatura, un gallo, como amante de un león, un marido de un burro

Av Jeanette ****s**** - 9 juni 2012 21:23

I fredags var karro och bebben här :) han är bara så gullig. Några bilder kommer upp sen. Tog några på mormor och Ronja och även på bebben så mormor ska få det sen när jag fixat till dom. Så har hon nått iaf. 

Ronja är inte så himla snäll när hon kommer på morgonen och jag inte är uppe. I vanliga fall brukar jag vara uppe och sitta i köket när hon kommer och då ska hon upp i famnen men den senaste veckan har jag sovit så hon har kommit in. Jag brukar vakna till när jag hör henne men det gjorde jag inte så hon kliver in och försöker klättra upp men det gick inte så bra men hon kom tillräckligt långt upp för att knipa mig i ryggen (eller ja inte direkt knipa utan mer trycka in naglarna i ryggen på mig) och dra i min tröja. Men ett leende ifrån henne eller skratt,flörtandes så är allt förlåtet. 


Ifredags var det STUDENTEN ! lite synd om dom/er var det för det regnade som bara den. Men ni lät inte det bli en börda för ni firade ändå. Ett flak med studenter kom körandes med en massa studenter och ni hade det väldigt roligt trots regnet. Kan inte fatta att det redan gått ett år sen jag tog min student. Vad har jag gjort under detta året? ja det kan man fråga sig haha. Så till alla studenten, välkommen till arbetslösheten ! haha 


Klippte mig i måndags, väldigt kort, Ronja satt och lekte med det och skrattade som bara den hela tiden. Frågade henne om jag inte var fin men det tyckte hon men det var ändå så himla roligt att jag hade klippt mig. Vilket hon även gjrode i fredags när Elin hade klippt sig.

Så nu har hela familjen varit och klippt sig :) och alla har vi korta frisyrer.


Idag var vi hemma hos Malin (typ) och firade liLLE E som fyller år (i morron men dom ska iväg med Malins jobb så det blev idag istället). Lite roligt ahde vi det spec. tack vare lilla Ronja som är hur rolig som helst. Inte lätt att vara arg eller ledsen när hon är med :D


När vi kom hem beställde vi pizza :) 

Ingen direkt godis serverades eftersom ingen ville direkt ha nått. Så vi fick ta själv det vi ville ha. Var ute och hämtade lite och jag har ätit väldigt lite men ja vad gör det. Men nu ska jag fixa med sängen för annars kan jag inte sova. 


A wise man once said;

"Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse
"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.
"Vad tänker du Nasse?"
"Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse
"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".


*Nettan*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards