Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Jeanette ****s**** - 11 maj 2011 14:26

Har pratat med R idag och det var jätte bra känner mig redan bättre :) det känns bra att man vet vilka vänner som ställer upp i svåra tider och vilka som vänder ryggen till så tack R <3

Idag händer inte så mycket ska skriva lite mer på min fallbeskrivning så jag kan redovisa i morgon i skolan. Det blir Grey och off the map ikväll.

Nu ska man äta mat och sen göra klart arbetet :)

*Nettan*

Av Jeanette ****s**** - 11 maj 2011 13:20

 Det var ett tag sen nu jag var iväg med skolan och åkte skidor men jag har inte haft alla biler eller ens haft tid att välja ut vilka jag ska lägga ut, har själv 100 bilder och skolan har 200 men jag valde ut dessa.

Veckan i Klövsjö

vi skulle samlas på skolan vid 06.00 på söndags morgonen och bussen körde 06.40 Vi stannade första gången i Skånes Fagerhult för att byta busschafför och sen åkte vi till Jönköping och stannade där en halvtimme innan vi körde igen. I Kristinehamn stannade vi och åt mat. Vi fick en halvtimmes lunch vilket knappt räckte för MC var nog inte byggt för så många gäster som vi blev för det blev packat så man hann precis ut sen. I Mora stannade vi en gång till fast denna gången bara en kvart. I Klövsjö stannade vi till så man kunde handla om man ville innan vi åkte till "hotellet". Vi var framme 20.40 och resan dit var skit jobbig.. Men vi hade kul hade frågesport men ibland var det inte helt kul för det var precis som om dom viste att nu sover dom nu tar vi en fråga till för att så fort man somnade hörde man Lars i högtalaren att det var dags för en ny fråga. Frågorna varade hela resan med en halvtimmes mellanrum. När vi är framme fick vi reda på vilka lägenheter man bor i och jag skulle vara på tredje våningen tillsammans med Terese, Malin och Frida. Jag fick hjälp upp med min resväska för jag orkade inte bära den så Besmir var snäll och hjälpte mig :). När man kom upp skulle man fixa sängen och packa upp det som skulle upp (mat och sånt) och sen orkade man inte så mycket mer utan man gick och la sig. Måndagen började halv 9 utan för lägenheterna och tillsammans gick man ner för att hyra skidor. Man fick prova ut pjäxor först och passade dom skulle man gå till en annan kille som fixade skidorna och sen fick man stavarna. Vi började i barnbacken för lärarna ville se hur man åkte. Jag klarade av att åka ner helt perfekt, jag trodde att det skulle vara svårare men det var det inte. När lärarna kollat av en fick man åka i den gröna backen som låg precis bakom barnbacken. Jag gjorde det redan på förmiddagen tillsammans med Gabby, Emma och Ida. Vi hade lunch samma tid hela veckan och det var mellan 12 - 13.00 Vi fick gå hem för att fixa lunchen eftersom viåkte där vi bodde. På eftermiddagen åkte alla sittliften upp på berget vilket var rena helvetet för mig. Är mega höjdrädd så jag satt och blundade hela vägen upp och höll fast mig skit hårt med ena handen. När vi kommer upp får jag reda på att vi ska åka den gröna backen som börjar uppe på berget och går ner en bit och då fick jag panik för det skulle jag inte göra. Lars och jag åkte sist men jag hade panik och åkte en bit ner men stannade många gånger på vägen och resten plogade jag. Lars sa till mig att jag kunde lita på han, han skulle ta emot mig om jag ramlade, men jag svarade inte så han frågade om jag inte litade på honom och så svarade jag väldigt arg att om jag kommer ner till liften hel så gör jag det men just nu gör jag det inte. Men jag kom ner och jag åkte upp igen för annars hade jag inte kommit ner från berget. Och sen satt jag där uppe och njöt av utsikten :) i sådär 3 timmar men jag hade sällskap av Grinchen ;) På kvällen satt man i soffan och tittade på tv tillsammans med Terese för man hade träningsvärk som bara den och kunde knappt gå. Tisdagen såg lika dan ut nästan. Vi åkte där vi bodde och jag åkte en blå backe tsm med Inger, Terese och Frida och det var jätte roligt, eftersom jag åkte bäst av oss fick jag åka först så skulle dom följa i mitt spår så åkte Inger bredvid Terese och Frida om nån av dom behövde hjälp. Kvällen spenderades på samma sätt som dagen innan man satt i soffan och tittade på tv och gick inga onödiga steg ;)

På Onsdagen skulle vi till Vemdalsskalett och då fick vi ta bussen dit för det tar en halvtimme med bussen. Vi var där hela dagen och då hade skolan mat som vi fick till lunch. kvart i 4 öppnade Nisse (busschaffören) bussen så man kunde lägga in skidsakerna och gå och handla om man ville. Kväller var samma även då men man kände inte av träningsvärken lika mycket då. Torsdagen spenderades i Vemdalskalett och då var det lunch från skolan och man kunde handla då oxå. Man var väldigt trött då så det blev inte så mycket åkande utan man var mest i värmestugan med några i klassen och umgicks. Vi hade en tävling som man fick en halvtimme på sig att göra och då satt laget i "min" lägenhet. Annars var det en lugn kväll med gäster :) På Fredagen var vi i Björnrike och åkte och där hade dom ett troll och det tyckte vi var jätte roligt. Vi hade skidskola då och då åkte jag med Inger, Ted, Emma och Mirsada i en blå backe som sen blir en grönbacke och sen en barnbacke. Det var kul. Innan vi skulle åka tillbaka åkte jag och Emma upp för att ta kort med trollet och för att säga Hejdå :) Lördagen spenderades i vemdalsskalett fram till 14.00 och sen åkte vi tillbaka och då var Nisse så snäll att han stannade bussen där nere vid skidaffären så man behövde bara bära sakerna från bussen och till affären och sen var det bara att gå tillbaka till bussen för att åka upp för backen för att komma hem. På kvällen grovstädade man för skolan hade beställt städning och man fick slänga skräpet i soprummet som låg neranför backen och det tog en kvart ner och upp. På söndagen skulle man stå ute och vara beredd på att åka hem redan kl 06.00 lärarna gick runt och kollade alla lägenheter men det var några som fick gå tillbaka och städa igen för dom hade slarvat. Bussen åkte 07.20 Det blev samma väg hem men man var så trött så man sov i bussen, (orsaken var för att Emma och Emma skulle hålla sig vakna och det skulle jag och Terese med men Terese la sig 00.00 ca. och Emma och Emma gick upp till sig vid halv 3 och då gick ja in o la mig men sen skulle man upp halv 5 så man var riktigt trött.) Under tiden man sover går lärarna runt och fotar alla och man ser ju helt knäpp ut men vad ska man göra man var jätte trött. Vi var på skolan igen vid 19.30 ca. Och mamma och pappa hämtade mig :) 

Ställen vi åkte förbi och i vissa stannade;

Ödåkra, Bjuv, Åstorp, Klippan, Munka-Ljungby, Eket, Örkelljunga, Skånes Fagerhult, Markaryd, Ljungby, Värnamo, Jönköping, Mullsjö, Tidaholm, Skövde, Mariestad, Vänern, Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Vansbro, Mora, Orsa, Sveg och sen Klövsjö-Vemdalen-Härjedalen-Jämtland

Under hela veckan jag var där uppe ringde jag alltid hem på kvällen :)

                                                                                                                              








Ovido - Quiz & Flashcards