Alla inlägg den 5 december 2011

Av Jeanette ****s**** - 5 december 2011 20:32

I dag var jag och mamma på plåsterhuset för att lämna Ronjas prover och mamma skulle ta prover och när vi står där inne börjar det snöa som bara den, jag blev jätte glad och tänkte att YES vi får kanske ändå en vit jul men när vi kommer ut är snön borta :( så det var ju inte så roligt. Men det kanske snöar till jul iaf. eller kanske till min födelsedag det have varit roligt. 


Det har varit full rulle här idag, vi var ute i säkert två timmar och sen var det middag och sen hann jag vila en timme innan jag skulle hjälpa mormor handla. Och det är inte alltid så roligt, hon är gammal så hon går inte så bra och hon hade behövt komma till Maxi eller nått annat stort varuhus men jag kan inte köra och hon vill inte fråga pappa för just nu har vi så himla mycket och den andra dottern är inte lönt att fråga för hon jobbar och sen har A hennes bil... Så det är bara mina föräldrar och vi barn som tänker på henne. I morron får jag nog handla med henne igen för jag trodde att vi skulle till Maxi men det blir inte så utan det blir väla istället. Så ni som tänker åka dit får hålla sig väck från oss för jag har huvudvärk som bara den och lär nog skälla och ha mig om jag blir irriterad. Jag är verkligen ingen tjej i det läget, jag och affärer går ihop men inte om det är folk som handlat sjukt mycket och som ska fram men måste stå där just du står då flyger jag i luften och skäller oavsett om det är en ung eller gammal för kan man gå på folk då kan man få en utskällning oxå. Tycker jag iaf. 


Men ja VÄLA blir väl kul då kan jag passa på och kolla upp presenter till de som är kvar och fixa det då så är jag klar och kan bara ta det lugnt och sy klart allt som ska sys klart, mamma är inte helt 100 på att jag lär hinna klart med allt till jul men det tror jag. Malin ska ju inte göra nått i helgen så hon får ta ungen själv så kan jag sy ;) hehe nä men hon stör inte hon lär vilja kolla lite på vad jag gör och vad allt är men sen lär hon nog hitta något annat att göra det gör hon alltid :)


Ikväll ska jag bara ta det lugnt för att hålla en 1-årings tempo är inte lätt även om man är två men varken jag eller mamma orkar fullt så mycket som hon gör så det är tur att pappa oxå är här och hjälper till så när Malin kommer så får hon ta över så vi tre kan vila :)

Nu tänker jag sätta mig och läsa en bok och vänta på Navy.



*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards