Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Julmarknad på Framtid

Av Jeanette ****s**** - 24 november 2011 19:23

I morse var jag en zombie helt ärligt, mamma väckte mig vid halv 8 eller nått och bad mig gå in till Ronja vilket jag gjorde men jag hade ögonen stängda vilket gjorde att jag inte såg hennes leksaker så jag var på väg att ramla men in i sängen kom jag iaf. utan att väcka henne ;) och vi sov vidare en stund till... Men när hon vaknade och bestämde sig för att vi skulle gå upp var man inte helt med på det men pappa tog henne så jag kunde gå in o tvätta håret och vakna till :)


Vid 12 tiden åkte jag, pappa, Ronja och Mormor till Framtid. På vägen körde vi inom Maxi för jag skulle köpa lite saker till Ronja, jag ställde mig i första bästa kassa vilket naturligtvis gjorde att jag hamnade bakom en tant som hade köpt hela maxi (kändes det som) en full stor shoppingvagn var full, gubben i kassan bredvid sa att jag fick gå före honom. Det är så roligt att se att gamla säger ifrån speciellt en gubbe annars är det ju bara kvinnor som säger ifrån och äldre människor brukar ofta gå ut med inställningen på att dom äger allt så man måste flytta sig. Men inte han :) Sen började vi prata lite och kassören hakade på och som folket glodde men MIN mamma lärde mig att man ska vara vänlig mot folk (nu är jag förvisso inte det mot alla MEN det är bara mot dom som jag känner/känt en gång itiden och som nu inte är min/mina vänner längre) Men det är bara då. Men det mötet med så positiva människor gjorde mig lite piggare ;) 


Ut till bilen där folket väntade och direkt upp till Framtid. Jag och mormor shoppade lite saker (foto kommer sen) 

Annars var det mest godis vi köpte :)  Men ska höra med min moster om hon kanske skulle kunna köpa nya strutar i morgon till mig och M för jag trodde inte hon ville ha och jag vill ha nya smartis :)

Men kan hon inte får jag höra med min snälla pappa om han vill köra mig dit... 


Ikväll ska jag se om Mamma och gänget vill se Lotta för då kan jag sitta med dom :)  Efter det blir det Criminal Minds :D  Shemar here I come :P



Det är alltid roligt att höra från vänner från när man var liten, tappat kontakten återupptog den förlorade tiden för några år sedan för att tappa den lite igen bara för att nu för bara någon dag sen ha återupptagit den igen :) Don´t be a stranger ;) 



*Nettan*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards