Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Rubrik saknas

Av Jeanette ****s**** - 29 november 2011 17:02

Idag fick jag sova en extra stund av lilla bus :) Hon kom in med snutte och napp, klättrade upp till mig och la sig intill för att somna om en stund till... Det tyckte jag om fast att det bara var en timme längre men den timmen gjorde allt :)


Efter frukost bytte mamma klädställning med mig så istället för 6 lådor har jag nu bara 4, först tänkte jag att det kommer nog inte gå men det gick jag fick bara sortera ut vilka kläder som passar mig och slänga det som är för litet. Och det var en hel del så jag fyllde bara 3 ½ låda vilket innebär att efter jul måste jag ut och köpa lite mer kläder (T-shirt och pyjamas) byxor, av någon konstig anledning, har jag många av :P hur det hänger ihop vet jag inte. 


Gick igenom julklapparna för att se vilka färger på T-shirtarna som Ronja får så jag vet när vi ska ut nästa vecka kanske vilka byxor jag kan köpa. 

Har inte så himla mycket kvar, det är bara vi vuxna som jag ska ha något till, mammas kommer i veckan och jag hoppas dom är fina men mamma tycker säkert om dom och det är huvudsaken :) Pappas ska Malin köpa till mig på lördag (får ringa henne och påminna henne när hon är där ute) haha sen ska jag bara fixa en grej till, sen till brossan har jag ingen aning men får höra med honom vad han vill ha annars tar jag något som ser roligt när jag är ute. 

Får skriva en lista på vad jag ska köpa och till vem så jag inte glömmer något detta året igen. 

Kom precis på att jag även ska köpa en jättehäftig dockvagn till bus så jag måste bruka allvar och sy täcket och kudden så kan hon ha det i vagnen. Kan kanske även sy något liknande till Mila får höra med Malin. Abbe kan då få något annat, kanske en stor kudde eller nått. Men jag måste ner till stan, ska höra med mamma om vill hänga med hon är bättre på det här med att se tills så att tyget är bra och man kan sy i den. Jag har ingen aning om något sådant jag tar bara nått i högen så blir det kanske fel ;) 


Har en massa saker som jag ska sy så jag får se hur mycket jag hinner innan jul annars får det bli födelsedagspresent :) Eller så får jag höra med en väldigt snäll väninan att om jag kommer ut till henne med tyg och allt som behövs om hon kan fixa det till mig så kan jag passa dottern :P Men fixar sig.



Nu kommer bus igen så jag ska leka lite med henne. 



3 veckor och 4 dagar kvar till JUL :)



*Nettan*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette ****s**** - 22 oktober 2018 21:24

Ja hålla bloggen vid liv är inget lätt arbete med två små och skola som dragit i gång för min del... förhoppningsvis i mitten på november är jag klar och redo för den stora världen ? dagis rullar på och går galant för båda två även om jag tar ledig e...

Av Jeanette ****s**** - 10 oktober 2018 15:33

Dagen då vi fick möta vår lilla prinsessa 8 veckor tidigare än planerat. Men trots det så gick allting oehört bra. Idag är hon en sprallig och livlig 2 åring som älskar allt och alla. Olivia idag är det din dag vi alla älskar dig. En dag ska jag ta...

Av Jeanette ****s**** - 27 september 2018 22:40

Snart en veckas inskolning som gått otroligt bra. Blev lämnad själv redan idag inte så länge men en mjukstart inför nästa vecka. Lite nya planer och saker att göra läggs på och man har nu mycket att göra. Men förhoppningsvis går allt som det ska oc...

Av Jeanette ****s**** - 18 september 2018 07:46

Det här med nästan nytt förhållande och sen få barn ihop fort var en stor prövning för oss men inte från början då såg vi fram emot det men sen blev man sjuk och inlagd och man visste inte från dag till dag och sen få en liten människa och lära sig b...

Av Jeanette ****s**** - 10 september 2018 09:15


Idag blir Lukas hela 1 år. Rent tekniskt kl19 ikväll men ändå. Blir en lugn dag idag då vi firade han lite i lördags och nästa gång blir den 13 okt. Då delar han kalas med sin storasyster som blir 2 år. ...

Ovido - Quiz & Flashcards