Alla inlägg under december 2011

Av Jeanette ****s**** - 1 december 2011 20:28

I dag är det den 1:a December och snart är det JUL!

Längtar som bara den. 

När jag vaknade fanns där ett paket i min tomte som väntade på mig :) Fick en jätte fin Svan som står bland alla dom andra och ser så fin ut. Den står ut mycket med sina alla färger, de andra är bara enfärgade men alla är lika fina :)

Idag har varit en lång dag och helt knäpp. Fick gå upp 20 över 7 för att gå in till Ronja och tror att vi ska sova men nä halv 8 vaknade hon. Elin bytte blöja och mamma gjorde välling till henne som hon drack upp på två röda, så mamma gjorde mer innan både hon och Elin gick så jag tog bus med mig in till min säng och sen somnade vi om och hon vaknade igen kl. 10! Ja herregud snacka om att hon måste varit jäkligt trött... Sen slappade vi bara och tog det lungt, jag försökte leka några gånger men hon ville bara vara i famnen. Men hon busade som bara den med pappa hela tiden och det tyckte jag var roligt men sen somnade hon igen klockan 12 för hon var jätte trött och jag försökte väcka henne igen vid 1 men hon skulle inte upp. Inte förrens klockan 2 fick jag upp henne och det var för att jag tog nappen och lyfte upp henne och sa att vi måste äta mat för vi ska hämta mamma sen, då vaknade hon :) alltid nått hehe. 


Efter maten hämtade vi Malin och sen mamma och körde till en affär som hade 90 % rea men det fanns inte något spec. Sen åkte vi hem.


Har precis packat in lite fler paket (gör det i omgångar så jag har något att göra) och snart är det Criminal Minds på tvn :)


Ska försöka få mamma till att gå ner till stan i helgen kanske, kan ju använda de tygbitar jag har hemma först så blir det lättare att veta hur mycket jag behöver köpa. 

Hittade en annan dockevagn i tidningen så jag vet inte riktigt vilken jag ska ta till bus, måste vara en som är stabil men även en som man inte kan höja eller sänka så jag har hittat två som jag tycker om sen får vi se vilken det blir. Fast jag har ingen aning om vad jag ska ge till de andra, mamma hjälpte mig med brossans så en liten sak till sen är han färdig men dom andra då?! Ja jag får se om jag hittar något roligt när jag är ute annars får jag ge dom presentkort eller nått. 


I morgon är sista dagen som bus är här för denna veckan iaf. och det ska bli skönt att få sova ut men även konstigt att ingen väcker en innan solen själv vaknat ;)


Nä nu blir det tv innan sängen kallar ;) Ska bli kul att se vad man får i morgon i tomten :)



*Nettan*

Ovido - Quiz & Flashcards